۶ ماه پس از شیوع کرونا؛ سفر هوایی از ایران به کدام کشورهای جهان برقرار شد؟

 Iran Air pilot Mehdi Jafarzadeh takes a picture of the arrival of his company's new Airbus plane at Mehrabad airport, in Tehran, Iran
Iran Air pilot Mehdi Jafarzadeh takes a picture of the arrival of his company's new Airbus plane at Mehrabad airport, in Tehran, Iran Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

همزمان با نهایی شدن ضوابط بهداشتی سفرهای هوایی در دوران شیوع ویروس کرونا، پرواز از مبدا ۵ شهر ایران با مشارکت ۸ شرکت هواپیمایی ایرانی و خارجی به مقصد ۲۱ کشور جهان و بالعکس برقرار شده است.

آگهی

همزمان با نهایی شدن ضوابط بهداشتی سفرهای هوایی در دوران شیوع ویروس کرونا، پرواز از مبدا ۵ شهر ایران با مشارکت ۸ شرکت هواپیمایی ایرانی و خارجی به مقصد ۲۱ کشور جهان و بالعکس برقرار شده است.

در میان شرکت‌های‌ هواپیمایی ایرانی، ایران ایر با انجام پروازهای هفتگی به ۲۰ شهر جهان، بیشترین بار پروازهای بین‌المللی را بر عهده گرفته است. برنامه پروازهای هفته گذشته ایران ایر نشان می‌دهد که این خط هوایی از مبدا تهران به شهرهای پاریس، لندن، آمستردام، مینسک، وین، تفلیس، آنتالیا، منچستر، میلان، بمبئی، بیروت، کراچی، آنکارا، استانبول، بغداد، نجف، فرانکفورت و استکهلم و از مبدا اصفهان و شیراز به مقصد کویت و از مبدا بندرعباس به مقصد دبی پرواز دو طرفه داشته است.

همچنین شرکت هواپیمایی ماهان نیز پروازهای رفت و برگشت خود به شهرهای دمشق، دبی، شانگهای، گوانگجو، شِنزن، سلیمانیه، بیروت، مسکو، دهلی، اربیل، کوالالامپور، لاهور، پکن، استانبول و بانکوک را طی هفته گذشته انجام داده است.

در همین حال، هواپیمایی قشم ایر نیز در همین مدت مقصد پروازی دبی را از شیراز و پرواز به نجف را از مبدا تهران پوشش داده است. شرکت هواپیمایی آتا نیز یک پرواز هفتگی از اصفهان به کویت داشته و خط هوایی کاسپین نیز موفق شده یک پرواز به مقصد نجف انجام دهد.

قطر فعال‌ترین ایرلاین خارجی

هواپیمایی قطر با برقراری سه پرواز روزانه دو طرفه در مسیر تهران-دوحه فعال‌ترین شرکت هواپیمایی خارجی فعال در ایران به شمار می‌رود. این شرکت همچنین پرواز هفتگی خود از مبدا مشهد و شیراز را نیز به مقصد دوحه برقرار کرده است.

هواپیمایی امارات نیز پرواز مستمر خود را در مسیر تهران-دبی حفظ کرده و هواپیمایی عراق نیز فعالیت خود را از مبدا بغداد به مقصد تهران از سر گرفته است.

در همین حال، مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، رو یکشنبه به خبرگزاری ایسنا گفته که مذاکره برای برقراری پرواز میان تهران و مادرید نیز انجام شده و به زودی پروازهای مسافری به کشور اسپانیا انجام خواهد شد.

البته پنج روز پیش نیز شرکت‌های هواپیمایی ترکیه اعلام کردند که پروازهای خود به ایران و افغانستان را از ابتدای سپتامبر(یازدهم شهریور) از سر خواهند گرفت، با این حال هنوز برنامه قطعی این پروازها اعلام نشده است.

فرانسه، بریتانیا، هلند، بلاروس، اتریش، گرجستان، ترکیه، ایتالیا، هند، لبنان، پاکستان، عراق، آلمان، سوئد، کویت، امارات عربی متحده، سوریه، چین، روسیه، مالزی و تایلند،۲۱ کشوری هستند که تاکنون پرواز میان آنها و ایران به طور محدود برقرار شده است.

البته پروازهای بین‌المللی در حال انجام از مبدا و به مقصد ایران بر اساس شرایط و ضوابط بهداشتی مورد توافق کشورها برنامه‌ریزی شده و فعلا امکان اعزام تورهای گردشگری به این کشورها وجود ندارد.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

درصد مرگ و میر در میان مبتلایان به کرونا در ایران چقدر است؟

نخستین تقابل کیروش با شاگردان سابق؛ جدال تیم ملی ایران با قطر برای کسب قهرمانی تورنمنت اردن

تبادل زندانیان میان تهران و واشنگتن؛ قطر با دلارهای آزادشده، پول غذا و داروی ایرانی‌ها را می‌پردازد