تظاهرات در بلاروس؛ تیخانووسکایا برای درخواست تحریم به بروکسل می‌رود

تظاهرات در بلاروس
تظاهرات در بلاروس Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رقیب الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس در انتخابات اخیر می‌گوید فهرستی از نیروهای مسئول در سرکوب تظاهرکنندگان را تهیه کرده است.

آگهی

سوتلانا تیخانووسکایا، رقیب رئیس جمهوری بلاروس در انتخابات اخیر این کشور روز دوشنبه در حالی برای دیدار با مقامات اتحادیه اروپا به بروکسل خواهد رفت که خیابان های میسنک روز یکشنبه بار دیگر شاهد حضور مخالفان دولت بود.

دهها هزار نفر از معترضان به انتخاب مجدد الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس در جریان راهپیمایی روز یکشنبه خواستار کناره گیری او از قدرت شدند. پلیس بلاروس در جریان این تظاهرات بیش از ۱۶۰ نفر را بازداشت کرد.

سوتلانا تیخانووسکایا قرار است روز دوشنبه در جریان سفرش به بروکسل با وزرای خارجه ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا دیدار کند. او اعلام کرده که فهرستی از نیروهای مسئول در سرکوب تظاهرکنندگان در بلاروس را تهیه کرده است. سوتلانا تیخانووسکایا قصد دارد خواستار وضع سریع تحریم های اتحادیه اروپا علیه دولت الکساندر لوکاشنکو شود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

AP Photo
سوتلانا تیخانووسکایاAP Photo

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرده است که این اتحادیه الکساندر لوکاشنکو را به عنوان رئیس جمهوری بلاروس به رسمیت نمی شناسد. الکساندر لوکاشنکو از سال ۱۹۹۴ میلادی تاکنون قدرت را در بلاروس در دست دارد.

بنا به نتیجه رسمی الکساندر لوکاشنکو در جریان انتخابات ریاست جمهوری اخیر برای ششمین دوره پیاپی به عنوان رئیس جمهوری بلاروس انتخاب شد. این در حالی است که مخالفان ضمن رد نتیجه انتخابات از «تقلب» در رای گیری سخن می گویند.

سوتلانا تیخانووسکایا پس از انتخابات ریاست جمهوری روز ۹ اوت (۱۹ مرداد) به لیتوانی پناهنده شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ماکرون: لوکاشنکو باید برود

پلیس بلاروس ده‌ها نفر از تظاهرکنندگان مخالف لوکاشنکو را بازداشت کرد

برگزاری انتخابات پارلمانی به سبک بلاروس؛‌ لوکاشنکو همزمان برای هفتمین دوره ریاست جمهوری‌ خیز برداشت