اخراج ۲۹ مامور پلیس آلمان برای پخش محتوای نئونازی در گروه‌های واتساپی

پلیس آلمان
پلیس آلمان Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقامات ایالت نوردراین-وستفالن در غرب آلمان می‌گویند ۲۹ مامور پلیس این ناحیه را به دلیل پخش محتوای نژادپرستانه و نئونازی در گروه‌های چت واتس‌اپی از کار اخراج کرده‌اند.

آگهی

مقامات ایالت نوردراین-وستفالن در غرب آلمان می‌گویند ۲۹ مامور پلیس این ناحیه را به دلیل پخش محتوای نژادپرستانه و نئونازی در گروه‌های چت واتس‌اپی از کار اخراج کرده‌اند.

هربرت رول، وزیر کشور ایالتی در این باره گفت تصاویری از «هیتلر، صلیب شکسته و پرچم رایش سوم» در این گروه‌ها به اشتراک گذاشته شده است.

او اضافه کرد: «حتی محتواهایی هولناک‌تر همچون عکس مونتاژ شده یک پناهجو در اتاق گاز در میان تصاویر وجود داشته‌ است».

قانون آلمان نمایش نمادهای نازی را جرم دانسته و آن را ممنوع اعلام کرده است.

در پی این رخداد پلیس ۳۰ خانه و ایستگاه پلیس را در شهر اسن مورد تفتیش قرار داده است. وزارت کشور ایالت نوردراین-وستفالن نیز یک بازرس ویژه را برای تحقیق درباره حضور شبکه‌های نئونازی در داخل نیروهای پلیس منصوب کرده است.

آقای رول گفت: «من مدت‌ها تصور می‌کردم، در واقع امیدوار بودم، که این‌های مواردی استثنا هستند. اما با اتفاقاتی که در شهرهای هام، آخن و حالا در مولهایم آن در رور افتاده است باید بگویم دیگر تعداد این موراد خیلی زیاد است، خیلی زیاد.»

از سال ۲۰۱۵ بدین سو دستکم ۱۷۰ پرونده در آلمان علیه ماموران پلیس متهم به ارتباط با راستگرایان افراطی به جریان افتاده است.

در ابتدای سال جاری پلیس ایالت بایرن در جنوب آلمان دو مامور خود را در جریان تحقیقات بر سر نشان دادن «سلام هیتلری» از کار تعلیق کره بود.

در ماه مارس گذشته نیز مقامات آلمان اعلام کرده بودند ۲۷ نفر از راست‌گرایان را در ارتش این کشور شناسایی کرده‌اند. اکثر این افراد در KSK ارتش که مخفی‌ترین نیروهای نظامی این کشور در آنجا حضور دارند، مورد شناسایی قرار گرفته‌اند.

پیشتر آنه‌گرت کرامپ-کارن باوئر وزیر دفاع آلمان قول داده بود تحقیقات بیشتری در خصوص شبکه‌های افراطی دست راستی در ارتش این کشور انجام دهد.

نگرانی‌ها در خصوص گسترش حضور نیروهای نازی در نیروهای نظامی و انتظامی آلمان به سال ۲۰۱۷ باز می‌گردد. جایی که در پادگان‌های ارتش، نشانه‌های از دوران آلمان نازی پیدا شد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تصاویری از پدیکور فیل‌های باغ‌وحش کلن در آلمان

خودداری از کمک به برده ایزدی ۵ ساله در عراق؛ محکومیت عضو سابق داعش در آلمان تائید شد

اوج دوباره راست افراطی در آلمان چگونه رخ داد؟