راست افراطی آلمان؛ اسلحه و مواد منفجره در خانه یک سرباز نیروی ویژه پیدا شد

 راست افراطی آلمان؛ اسلحه و مواد منفجره در خانه یک سرباز نیروی ویژه پیدا شد
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نیروهای ارتش آلمان می‌گویند در پی عملیات‌هایی در خصوص یافتن پیوندها میان نیروهای دست راستی نئونازی و ارتش این کشور به چنین انباری دست یافتند.

آگهی

پلیس آلمان در خانه یک گروهبان ارتش این کشور اسلحه و مواد منفجره کشف و ضبط کرد.

نیروهای امنیتی آلمان در عملیاتی مربوط به یافتن ارتباط میان ارتش این کشور و نیروهای دست راستی با مهمات و تسلیحات در انبار یک سرباز نیروهای ویژه مواجه شدند. 

فرد نظامی که در منزل او مواد منفجره و مهمات کشف شده، مردی ۴۵ ساله است که در مرکز فرماندهی نیروهای نخبه ویژه KSK مشغول به کار بوده است.

به گزارش رسانه‌های محلی آلمان این تسلیحات در انبار خانه این فرد در شهر نوردزاکسن در ایالت زاکسن در شرق آلمان پیدا شده است.

یافتن این مهمات نتیجه سلسله عملیات‌هایی است که در سال‌های اخیر از سوی نیروهای امنیتی آلمان برای یافتن ارتباطات احتمالی بین گروه‌های دست‌راستی در این کشور و نیروهای ارتش صورت گرفته است.

این نیروی نظامی آلمانی تاکنون به حدود هزار سرباز آموزش داده و آنها را برای موقعیت‌های حساس و بحرانی مانند آزادسازی گروگان‌ها در خارج از کشور تعلیم داده است. پلیس آلمان می‌گوید ۲۰ نفر از این افراد تحت تحقیقات قرار گرفته اند. در ماه مارس مقامات ارتش اعلام کردند ۲۷ نفر از راست‌گرایان را در ارتش این کشور شناسایی کرده‌اند. اکثر این افراد در KSK ارتش که مخفی‌ترین نیروهای نظامی این کشور در آنجا حضور دارند، مورد شناسایی قرار گرفته‌اند.

آنه‌گرت کرامپ-کارن باوئر وزیر دفاع آلمان قول داده تحقیقات بیشتری در خصوص شبکه‌های افراطی دست راستی در ارتش این کشور انجام دهد و تاکید کرده واضح است که در نیروهای مسلح جایی برای اقدامات رادیکال و تندروی نیست.

نگرانی‌ها در خصوص گسترش حضور نیروهای نازی در ارتش آلمان به سال ۲۰۱۷ باز می‌گردد. جایی که در پادگان‌های ارتش، نشانه‌های از دوران آلمان نازی پیدا شد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دولت آلمان حمله راست‌گرایان افراطی به ساختمان پارلمان را «شرم‌آور» خواند

صدراعظم آلمان کارخانه مهمات‌سازی جدید را به هدف کمک به اوکراین افتتاح کرد

اعزام کشتی جنگی آلمان به دریای سرخ؛ برلین به ماموریت اتحادیه اروپا برای تأمین امنیت کشتیرانی پیوست