لیگ قهرمانان آسیا بدلیل تحریم از تلویزیون ایران پخش نمی‌شود؛ فدراسیون فوتبال اعتراض کرد

فدراسیون فوتبال ایران
فدراسیون فوتبال ایران Copyright عکس از ایرنا
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ای.اف.سی پیش‌تر، در آستانه از سرگیری مجدد رقابت‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا اعلام کرده بود که به دلیل «تحریم‌‌های بین‌المللی» مجبور به لغو امتیاز ایران برای دریافت سیگنال‌های پخش زنده تلویزیونی این رقابت‌ها شده است.

آگهی

فدراسیون فوتبال ایران با ارسال نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا به لغو حق پخش تلویزیونی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا اعتراض کرد و خواهان برگرداندن این امتیاز شد.

این اعتراض در حالی صورت گفته که ای.اف.سی پیش‌تر، در آستانه از سرگیری مجدد رقابت‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا اعلام کرده بود که به دلیل «تحریم‌‌های بین‌المللی» مجبور به لغو امتیاز ایران برای دریافت سیگنال‌های پخش زنده تلویزیونی این رقابت‌ها شده است.

فدراسیون فوتبال ایران نیز در واکنش به این تصمیم در نامه‌ای که کلیات آن در وب‌سایت فدراسیون منتشر شده خواهان بازگشت حق پخش تلویزیونی مسابقات شده است.

در بخشی از این نامه آمده است: «فدراسیون فوتبال با تاکید بر رعایت کلیه قوانین و مقررات در تمامی رویدادهای بین المللی - حتی در شرایط شیوع ویروس کرونا - با اعزام نمایندگان خود به منظور حضور شایسته در لیگ قهرمانان آسیا اقدام کرده و بر این اساس انتظار دارد کنفدراسیون فوتبال آسیا بستر لازم برای پخش زنده مسابقات را از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران معمول دارد.»

در نامه فدراسیون فوتبال ایران همچنین تصریح شده است که «صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران هم آمادگی لازم را برای همکاری در چارچوب توافقات قانونی خود با آژانس تجاری کنفدراسیون در بحث پخش لیگ قهرمانان داشته و دارد.»

از سوی دیگر مهدی محمدنبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال در همین خصوص با تلویزیون ایران گفتگو کرده و یادآور شده که «صداوسیما قراردادی با بخش تجاری کنفدراسیون فوتبال آسیا داشته که این نماینده فوت کرده است اما به لحاظ حقوقی باید به این مساله رسیدگی شود.»

دبیر کل فدراسیون فوتبال ایران با تاکید بر اینکه صدا و سیما با کنفدراسیون فوتبال آسیا قراداد دارد و امیدوار است مسابقات نمایندگان ایران از «رسانه ملی» پخش شود، خاطر نشان کرده: «بازوی تجاری AFC فوت کرده است و کنفدراسیون باید این روشی که در پخش مسابقات در پیش گرفته را اصلاح کند و به قراردادها احترام بگذارد.»

رقابت‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا که به دلیل شیوع کرونا متوقف شده بود قرار است با حضور چهار نماینده از ایران یعنی پرسپولیس، استقلال، شهرخودرو و سپاهان عصر روز دوشنبه به صورت متمرکز در قطر از سر گرفته شود.

نخستین نماینده ایران که در این مسابقات قرار است به میدان برود استقلال است که هنوز تکلیف حریف‌اش مشخص نشده است.

تیم الوحده پیش‌تر اعلام کرده بود که به دلیل مسائل ناشی از همه‌گیری بیماری کووید۱۹ قادر نیست «به قطر سفر» کند. در حالی که کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنان بر حضور این تیم در دیدار با استقلال تهران تاکید دارد اما هنوز هیچیک از اعضای تیم اماراتی در قطر آفتابی نشده‌‌اند.

شهر خودرو، دیگر نماینده ایران است که قرار روز دوشنبه در نخستین مسابقه خود به مصاف شباب الاهلی امارات برود.

پرسپولیس و سپاهان،‌ دو نماینده دیگر فوتبال ایران در این مسابقات روز سه شنبه به ترتیب با التعاون و النصر عربستان مسابقه خواهند داد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بازگشت تماشاگران به استادیوم‌های فوتبال در چین

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد