مسی به گمانه‌زنی‌ها در باره جدایی از بارسا پایان داد: یک سال دیگر می‌مانم

لیونل مسی
لیونل مسی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از Mehrdad Sadeghi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

لیونل مسی در گفتگو با «گل» دلیل تصمیم خود را برای جدایی از بارسا نوعی جاه‌طلبی و در عین حال ضعف مدیریت عنوان کرده و توضیح داده که شکست بی سابقه مقابل بایرن مونیخ نقشی در این تصمیم نداشته، چرا که وی از مدت‌ها قبل چنین چالشی را در سر پرورانده بود.

آگهی

پایان تعلیق و گمانه‌زنی در بارسلونا؛ لیونل مسی، فوق ستاره حال حاضر فوتبال جهان اعلام کرد که برای یکسال دیگر پیراهن آبی اناری را به تن خواهد کرد.

لیونل مسی که پیش‌تر با ارسال فکسی به باشگاه به شایعات رسانه‌ها دامن زده و تهدید به جدایی کرده کرده بود پس از کش و قو‌س‌های فراوان در نهایت تا ژوئن سال آینده میلادی در باشگاه محبوب خود ماندنی شد.

کاپیتان و مرد تعیین کننده بارسلونا روز جمعه در گفتگویی مفصل با «گل»،‌ وب سایت تخصصی دنیای فوتبال با اعلام اینکه دست کم برای یکسال آینده در بارسلونا خواهد ماند،‌ به اختلافات خود با باشگاه اشاره و تصریح کرد: من هرگز بارسلونا را به دادگاه نمی‌کشم زیرا باشگاهی است که آنرا دوست دارم و مدیون آن هستم،‌ چرا که هر آنچه تاکنون بدست آورده‌ام از اینجا بوده است؛ بارسلونا باشگاهی است که زندگی من با آن پیوند خورده است.»

این مصاحبه در واقع پایانی بود بر کشمکش‌های ده روزه لیونل مسی و باشگاه بارسلونا که در طول این ماجرا همواره بر ماندن ستاره آرژانتینی تاکید داشت.

بند جدایی ۷۰۰ میلیون یورویی

باشگاه بارسلونا با اشاره به بند جدایی ۷۰۰ میلیون یورویی که برغم مخالفت مسی، لالیگا نیز بر اعتبار آن صحه گذاشته بود بر ماندن کاپیتان و ستاره خود تا پایان قرارداد فعلی که ۳۰ ژوئن به پایان می‌رسد، تاکید داشت.

مسی اما این بند را فاقد اعتبار می‌دانست؛ هر چند که برای اثبات ادعای خود باید مسئله را به دادگاه می‌کشاند؛ کاری که وی در این مصاحبه تاکید کرد به آن علاقه‌ای نداشته است.

Felipe Dana/Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved.
تصویر مسی که لباس چگوارا به تن دارد در یک نقاشی خیابانی با نام «تا ابد فرمانده»،‌ اثری از یک هنرمند اسپانیاییFelipe Dana/Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved.

جاه‌طلبی و به ستوه آمدن از مدیریت غلط

لیونل مسی در بخشی دیگر از گفتگو با «گل» دلیل تصمیم خود را برای جدایی از بارسا نوعی جاه‌طلبی و در عین حال ضعف مدیریت عنوان کرده و توضیح داده که شکست بی سابقه مقابل بایرن مونیخ نقشی در این تصمیم نداشته، چرا که وی از مدت‌ها قبل چنین چالشی را در سر پرورانده بود.

بدین ترتیب با ماندن مسی آخرین باری که وی پیراهن تیم بارسا را به تن کرد دیگر مسابقه تاریخی یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان سال جاری نیست که کاتالان‌ها با شکست ناباورانه و تحقیر آمیز ۲ به ۸ مقابل بایرن از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند.

ماندن مسی از سوی دیگر نوعی پیروزی برای جوزپ ماریا بارتومئو،‌ محسوب می‌شود که پیش‌تر به دلیل نوع مدیریت‌اش در باشگاه و نتایج ضعیفی که بارسا در فصل جاری کسب کرد،‌ تحت فشار و انتقادهای زیاد قرار داشت.

مسی به دلیل همین کشمش‌ها بر سر جدایی در تست‌ کرونا و تمرین‌های تیم شرکت نکرده بود اما باشگاه قول داده برای این کار تنبیهی برای وی در نظر نخواهد گرفت.

ستاره ۳۳ ساله فوتبال جهان و باشگاه بارسلونا حالا دیگر به اینترمیلان،‌ من‌سیتی یا پاری سن ژرمن،‌ تنها باشگاه‌هایی که به نظر می‌رسید توان مالی خرید او را دارند،‌ نمی‌رود و پرونده جدایی وی مختومه شده است.

چالش مسی در باشگاه پایان می‌یابد؟

ستاره آرژانتینی بارسا در حالی بدلیل نارضایتی از مدیریت باشگاه و ضعف نتایج تیمی تصمیم به جدایی گرفته بود که رونالد کومان،‌ سرمربی جدید آبی اناری‌ها به محض بدست گرفتن سکان هدایت این تیم گفته بود که روی مسی حساب ویژه‌ای باز کرده است. وی اما سپس در جلسه‌ای رو در رو با مسی جمله‌ای با مضمون انضباط تیمی و پایان امتیازهای فردی را به زبان آورده بود که به نوشته رسانه‌ها به مذاق ستاره آرژانتینی خوش نیامد و وی را مصمم‌تر به رفتن کرد.

ماندن مسی به معنی پایان یافتن اختلافات وی با باشگاه و حتی برطرف شدن کامل دلخوری‌های احتمالی برخی هواداران و یا کادر فنی از رفتار ۱۰ روز گذشته وی نیست.

چشم فوتبال دوستان و رسانه‌ها طی روز‌های آینده به کمپ تمرینی «خوان گامپر» دوخته خواهد شد تا شاهد چگونگی حضور لیونل مسی در تمرین‌ها و نوع تعامل وی با کادر فنی جدید بارسا باشند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شعار «حیا کن» هواداران مقابل اتوبوس بازیکنان بارسلونا پس از بخت تحقیر‌آمیز مقابل بایرن

آغاز تلاش بارسلونا برای حفظ ابدی لیونل مسی

رئیس سابق دولت خودمختار کاتالونیای اسپانیا: در آستانه بازپس‌گیری کنترل منطقه هستیم