دانشمندان: بدن مبتلایان ۴ ماه پس از بهبود همچنان پادتن کرونا دارد

آزمایش سطح پادتن کرونا
آزمایش سطح پادتن کرونا Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نتیجه تحقیق‌هایی که پیش از این منتشر شده بود نشان می‌داد که سطح پادتن در بدن بهبودیافتگان طی چند ماه به شدت کاهش یافته بود. امری که نگرانی‌هایی در زمینه ایجاد ایمنی در برابر نوع جدید ویروس کرونا پدید آورده بود.

آگهی

نتیجه تحقیق جدید دانشمندان نشان می‌دهد که سطح پادتن بیماری «کووید ۱۹» در بدن بیش از ۹۰ درصد مبتلایان به ویروس جدید کرونا در ایسلند پس از ابتلا افزایش یافته و تا چهار ماه پس از بهبود ثابت مانده است.

یافته‌های جدید محققان در مورد میزان پادتن (آنتی بادی) در بدن بهبودیافتگان از بیماری «کووید ۱۹» روز سه شنبه منتشر شد. نتیجه تحقیق هایی که پیش از این منتشر شده بود نشان می داد که سطح پادتن در بدن بهبودیافتگان طی چند ماه به شدت کاهش یافته بود. امری که نگرانی هایی در زمینه ایجاد ایمنی در برابر نوع جدید ویروس کرونا پدید آورده بود.

دانشمندان در تحقیق جدید سطح پادتن بیماری «کووید ۱۹» را در بدن بیش از ۳۰ هزار نفر از شهروندان ایسلند اندازه گرفتند. آنها براساس نتیجه بررسی های خود تخمین می زنند که حدود یک درصد جمعیت ایسلند تاکنون به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا شده اند. به گفته محققان ابتلای ۵۶ درصد از این افراد به وسیله آزمایش «پی سی آر» (PCR) تائید شده بود. این در حالی است که ۳۰ درصد آنها نیز به وسیله آزمایش پادتن دریافتند که پیش از این به ویروس جدید کرونا مبتلا شده بودند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

نتیجه پژوهش دانشمندان نشان می دهد که سطح پادتن در بدن ۹۱ درصد از کسانی که ابتلای آنها به «کووید ۱۹» به وسیله آزمایش «پی سی آر» تائید شده بود تا دو ماه بعد افزایش می یافته است. این در حالی است که سطح پادتن در بدن آنها پس از این مدت ثابت باقی مانده است.

با این وجود محققان تاکید می کنند که هنوز مشخص نیست که پادتن تولید شده مانع از ابتلای مجدد بهبودیافتگان به بیماری «کووید ۱۹» خواهد شد یا خیر.

نتیجه تحقیق جدید دانشمندان در نشریه «ژورنال پزشکی نیوانگلند» (New England Journal of Medicine) منتشر شده است. آنها از بررسی‌های خود نتیجه گرفته‌اند که اندازه گیری سطح پادتن می تواند جایگزینی برای آزمایش های ابتلا به ویروس جدید کرونا باشد و به درک بهتر از وضعیت شیوع بیماری «کووید ۱۹» در جوامع کمک کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چین استفاده از واکسن کرونا را از یک ماه پیش شروع کرده است

استرالیا واکسن کرونا را رایگان در اختیار همه شهروندانش قرار می‌دهد

چرا فضا به محیط ایده‌آل برای تحقیق در مورد بیماری سرطان تبدیل شده است؟