فلج اطفال یک هفته پس از ریشه‌کنی به آفریقا بازگشت

کودکان در نیجریه برای دریافت واکسن فلج اطفال صف کشیده اند. آرشیو/۲۰۱۶
کودکان در نیجریه برای دریافت واکسن فلج اطفال صف کشیده اند. آرشیو/۲۰۱۶ Copyright Sunday Alamba/Copyright 2018 The Associated Press. All rights reserved.
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این خبر در حالی اعلام می‌شود که از بیش از یک دهه پیش هیچ موردی از بیماری فلج اطفال با پولیوویروس در سودان گزارش نشده بود.

آگهی

در حالی که سازمان جهانی بهداشت هفته گذشته از ریشه‌کنی بیمار فلج اطفال در قاره آفریقا خبر داده بود، سازمان ملل متحد از شناسایی دست‌کم ۱۳ مورد ابتلا به ویروس پولیو، عامل بیماری فلج اطفال خبر داد.

به‌ گزارش خبرگزاری فرانسه دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در خارطوم، پایتخت سودان روز جمعه با انتشار گزارشی از مشاهده بیش از ۱۰ مورد ابتلا به ویروس در ۹ ایالت از این کشور خبر داد. این خبر در حالی اعلام می‌شود که از بیش از یک دهه پیش هیچ موردی از بیماری با پولیوویروس در سودان گزارش نشده بود.

به‌گفته این نهاد سازمان ملل، نخستین مورد روز نهم اوت، تقریبا دو هفته پیش از اعلام ریشه‌کنی فلج اطفال در قاره آفریقا شناسایی شده بود. مشخص نیست که چرا با وجود کشف موارد جدید، سازمان بهداشت جهانی پایان این بیماری را در آفریقا اعلام کرد.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد با اعلام اینکه موارد ابتلا به بیماری نه‌تنها در سودان بلکه در اتیوپی، جمهوری آفریقای مرکزی و چاد هم مشاهده شده است، زنگ خطر را درباره احتمال گسترش سریع ویروس پولیو در سراسر قاره آفریقا به صدا درآورد. این وضعیت به‌ویژه در دارفور، منطقه‌ای که با جابه‌جایی گسترده جمعیت مواجه است خطرناک‌تر به نظر می‌رسد.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد می‌گوید که دولت سودان قرار است طرحی را برای واکسیناسیون فوری و گسترده بیش از ۵ میلیون خردسال با همکاری یونیسف، سازمان جهانی بهداشت و برنامه جهانی غذا اجرایی کند. این برنامه به بیست میلیون دلار تامین مالی نیاز دارد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اوکراین با خطر شیوع بیماری فلج اطفال روبروست

دادگاه دو سوئدی مالک یک شرکت نفتی به اتهام همکاری با عمرالبشیر و شبه‌نظامیان سودان آغاز شد

تصاویری از حضور زائران در مکه برای برگزاری مراسم حج