وضعیت سلامت الکسی ناوالنی رو به بهبود است

وضعیت سلامت الکسی ناوالنی رو به بهبود است
Copyright Misha Japaridze/AP
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پزشکان آلمانی هفته گذشته گفته بودند در آزمایش‌ها از الکسی ناوالنی، شکلی ناشناس و نامعمول از ماده‌ای از خانواده شیمیایی کولینستراز یافته‌اند؛ ماده‌ای که شبیه به «گاز اعصابی» است که در جریان ترورو سرگئی اسکریپال استفاده شده بود.

آگهی

پزشک معالج الکسی ناوالنی، مخالف سرشناس ولادیمیر پوتین می‌گوید که وی همچنان در وضعیت کما قرار دارد اما وضعیت سلامت وی بهتر شده است. 

آقای ناوالنی ده روز پیش و پس از حضور در یک چایخانه در شهر امسک سیبری به کما رفت. وی ابتدا در بیمارستانی در همین شهر بستری شد و روز شنبه به بیمارستان خیریه برلین، پایتخت آلمان منتقل شد.

در حالیکه مقام‌های دولتی و بهداشتی روسیه احتمال مسمومیت این چهره سرشناس اپوزیسیون روسیه را رد می‌کنند، پزشکان بیمارستان خیریه برلین، می‌گویند آثار مسمومیت شدید در بدن وی دیده می‌شود.

گروه پزشکی مسئول معالجه آقای ناوالنی در برلین روز جمعه با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که وی همچنان در وضعیت کمای مصنوعی قرار دارد و با کمک دستگاه نفس می‌کشد. با این حال، جان این سیاستمدار ۴۴ ساله در خطر نیست. 

خبر بهبود آرام الکسی ناوالنی در حالی اعلام می‌شود که پزشکان آلمانی هفته گذشته گفته بودند در آزمایش‌ها از این بیمار، شکلی ناشناس و نامعمول از ماده‌ای از خانواده شیمیایی کولینستراز (Cholinesterase) یافته‌اند؛ ماده‌ای که شبیه به «گاز اعصابی» است که در جریان ترورو سرگئی اسکریپال، جاسوس دوجانبه سابق روسیه در سال ۲۰۱۸ در انگلستان استفاده شد. 

دولت روسیه با وجود درخواست‌های گسترده مقام‌های اروپایی اعلام کرده است تا زمانی که قطعا معلوم نشود مسمومیتی در کار بوده و نوع سم کار برده شده مشخص نشود، درباره احتمال مسمومیت الکسی ناوالنی تحقیق نخواهد کرد. 

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فایل صوتی لو رفته مقامات نظامی آلمان؛ بحث بر سر چه سلاحی است؟

مسکو: فایل صوتی لو رفته نشان می‌دهد که آلمان قصد حمله نظامی به روسیه را داشته است

بیش از ۱۰۰ هزار نفر در آلمان در اعتراض به نشست مخفیانه راست‌‌های افراطی درباره مهاجران تظاهرات کردند