انتخاب جانشین کمیسر تجارت، دردسر تازه رئیس کمیسیون اروپا

von der leyen
von der leyen Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فون درلاین با انتخاب هوگان به عنوان کمیسر تجارت، یکی از مهم‌ترین پست‌های کمیسیون، نشان داد اعتماد زیادی به او و تجربه و عملکرد کاری‌اش دارد.

آگهی

کمیسر تجارت اتحادیه اروپا پس از متهم شدن به رعایت نکردن مقررات بهداشتی پیشگیرانه در برابر کرونا و همه‌گیری کووید۱۹، مجبور به استعفا شد و حالا به نظر می‌رسد یافتن جانشینش کار را برای اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا پیچیده کرده است.

رئیس آلمانی کمیسیون اروپا روز پنجشنبه از دولت ایرلند خواست تا پیشنهاد فرد جایگزین را در اولین فرصت مطرح کند.

فیل هوگان ایرلندی که کمتر از ۷ ماه بود برمسند کمیسیون تجارت نشسته بود، پس از حضور در یک ضیافت مجلل شبانه در ایرلند به سهل‌انگاری و زیر پا گذاشتن مقررات و ضوابط بهداشتی توصیه شده برای جلوگیری از گسترش بیماری کووید متهم و جنجال‌ها وی را قانع کرد تا استعفا دهد. رئیس کمیسیون روز چهارشنبه با استعفایش موافقت کرد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

مشکل اینجاست که روند پیشنهاد و انتخاب کمیسرها که هر کدام نماینده یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند، طولانی است و فرد پیشنهادی باید بتواند رای موافق اکثر نمایندگان پارلمان اروپا را کسب کند. رئیس کمیسیون اروپا پنجشنبه با درخواست از دولت ایرلند در انتخاب هرچه سریع‌تر جانشین فیل هوگان، والدیس دومبروسکیس، یکی از معاونان کمیسیون را جانشین موقت فیل هوگان کرد.

هوگان مرد با تجربه و مورد نیاز بروکسل

فیل هوگان که مزرعه‌داری ایرلندی بود، در میانه‌های دهه نود میلادی وارد کابینه دولت شد. وی در سال ۲۰۱۴ با پیشنهاد رئیس پیشین کمیسیون اروپا، ژان کلود یونکر، کمیسر کشاورزی اتحادیه اروپا شد. آقای هوگان نقش موثری در جریان مذاکرات برکسیت داشت و یکی از اصلی‌ترین مشاوره دهندگان به میشل بارنیه، کمیسر مسئول مذاکرات برکسیت از جانب اتحادیه بود.

فون درلاین با انتخاب هوگان به عنوان کمیسر تجارت، یکی از مهم‌ترین پست‌های کمیسیون، نشان داد اعتماد زیادی به او و تجربه و عملکرد کاری‌اش دارد.

حالا با استعفای ناباورانه این فرد، ترکیب اصلی کمیسیون تجارت کاملا تغییرخواهد کرد. برای این موضوع فون درلاین زمان زیادی می‌خواهد و با توجه به بحران جاری ویروس کرونا و دیگر چالش‌های تجاری اروپا از جمله موضوع واردات و صادرات با ایالات متحده، نیاز فوری به تشکیل کمیسیونی جدید و کارآمد خواهد بود.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

به گفته آلبرتو آلمانو، استاد مدرسه اروپایی پاریس، استعفای فیل هوگان دردسرهای جدیدی برای رئیس کمیسیون رقم خواهد زد. به گفته او، به احتمال زیاد ایرلند نمی‌تواند فرد جدیدی با تجربه هوگان را به کمیسیون معرفی کند و به این ترتیب کشور دیگری مجبور است کمیسری پیشنهاد کند و این به معنی اختلال تازه در پرداخت بودجه از سوی کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواهد بود.

آلبرتو آلمانو می گوید استعفای فیل هوگان و تعیین فرد جایگزین او همچنان در هفته‌های آینده یکی از مهم‌ترین کابوس‌های رئیس کمیسیون اروپا خواهد بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کمیسیون اروپا: برای آمادگی در برابر کرونا، واکسن آنفلوانزا را زودتر بزنید

حضور رئیس کمیسیون اروپا در یک ویدئوی تبلیغاتی انتخابات کرواسی جنجالی شد

پیشنهاد کمیسیون اروپا: محدودیت رفت و آمد پس از برکسیت برای جوانان «لغو شود»