استقلال با پیروزی در دربیِ نیمه نهایی راهی فینال حذفی شد

دیدار دو تیم پرسپولیس و استقلال در نیمه نهایی جام حذفی
دیدار دو تیم پرسپولیس و استقلال در نیمه نهایی جام حذفی Copyright عکس از ایرنا
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تیم استقلال برای کسب جام حذفی روز پنجشنبه سیزدهم شهریور ماه در ورزشگاه امام رضا شهر مشهد به مصاف تراکتور خواهد رفت که روز سه شنبه در دیگر دیدار نیمه نهایی موفق به شکست نفت مسجد سلیمان شده بود.

آگهی

تیم استقلال تهران روز چهارشنبه در جریان دیدار نیمه نهایی مسابقات جام حذفی فوتبال ایران موفق شد رقیب سنتی خود را در ضربات پنالتی شکست دهد و راهی دیدار نهایی شود.

دیدار دو تیم پرسپولیس و استقلال این‌ بار به دلیل شرایط ناشی از همه‌گیری بیماری کووید۱۹ بدون تماشاگر در استادیوم آزادی تهران برگزار شد.

تیم استقلال که در رقابت‌های لیگ از دست‌یابی به عنوان قهرمانی بازمانده و به نایب قهرمانی بسنده کرده بود برای راضی کردن هواداران‌ و نزدیک‌ شدن به جام حذفی نیاز مبرم به برد و حضور در فینال این رقابت‌ها داشت.

آبی‌های با انگیزه در دقیقه چهار مسابقه توسط حرکت دیدنی مهدی قائدی، مهاجم ریزنقش خود به گل رسیدند و در طول نیمه نخست نیز کنترل محسوسی بر میانه میدان داشتند.

تیم پرسپولیس که برخلاف همیشه با یک هافبک دفاعی کار را آغاز کرده بود پس از واگذار کردن نتیجه در جهت ترمیم اشتباهات برآمد و با انجام تعویض و ورود کمال کامیابی‌نیا به میدان تا حدودی ضعف دفاعی در میانه میدان را جبران کرد.

شاگردان یحیی گل محمدی هنوز چهار دقیقه از ابتدای نیمه دوم نگذشته بود که با ضربه دیدنی بشار رسن، هافبک عراقی خود صاحب گل تساوی شدند.

عکس از ایسنا
مهدی قائدی، زننده نخستین گل استقلالعکس از ایسنا

پرسپولیس که نیمه دوم را بهتر آغاز کرده و برتری محسوسی بر حریف داشت در دقیقه ۸۸ توسط علی علیپور به گل دوم دست یافت تا امید به پیروزی در میان بازیکنان و کادر فنی این تیم تقویت شود.

اما ضربه سر ناگهانی محمد دانشگر،‌ مدافع تیم استقلال که در دقیقه سوم وقت‌های اضافه با اشتباه دروازه‌بان تیم پرسپولیس تبدیل به گل مساوی شد همچون آب سردی بر پیکر قرمزها،‌ شیرازه این تیم را از هم پاشید.

دو تیم در دو وقت اضافی با احتیاط کار را دنبال کردند و در نهایت این تیم استقلال بود که با روحیه مضاعف ناشی از گل تساوی در دقایق انتهایی وقت‌های قانونی در ضربات پنالتی بهتر عمل کرد و در پایان با نتیجه ۴ بر ۱ مقابل حریف به پیروزی رسید.

تیم استقلال برای کسب جام حذفی روز پنجشنبه سیزدهم شهریور ماه در ورزشگاه امام رضا شهر مشهد به مصاف تراکتور خواهد رفت که روز سه شنبه در دیگر دیدار نیمه نهایی موفق به شکست نفت مسجد سلیمان شده بود.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وزیر ورزش ایران: پرسپولیس و استقلال تابستان واگذار می‌شوند

تساوی دربی تهران به کام قرمزها؛ پرسپولیس با اختلاف صدرنشین ماند

جدایی یحیی گل‌محمدی از پرسپولیس؛ مربی که در کلاس معرفت به بازیکنان تیم ملی نمره صفر داده بود