دوران پسابرکسیت؛ بارنیه از روند مذاکرات با لندن ابراز «نگرانی و ناامیدی» کرد

میشل بارنیه، مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا
میشل بارنیه، مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا می‌گوید دستیابی به توافق با لندن «غیرمحتمل» به نظر می‌رسد.

آگهی

میشل بارنیه، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا روز جمعه پس از پایان دور هفتم مذاکرات با بریتانیا درباره آینده روابط دوجانبه، از روند گفتگوها ابراز «نگرانی و ناامیدی» کرد.

او همچنین اظهار داشت که دستیابی به توافق با لندن «غیرمحتمل» به نظر می رسد. به گفته میشل بارنیه دو طرف اکنون در حال «تلف کردن» زمانی ارزشمند هستند.

مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا گفت: «کسانی که انتظار داشتند روند [مذاکرات] این هفته تسریع شود ناامید خواهند شد.»

وی در عین حال بر لزوم دستیابی به توافق با لندن پیش از پایان ماه اکتبر (۱۰ آبان) تاکید کرد. به گفته میشل بارنیه برای تصویب توافق احتمالی دو ماه وقت نیاز است و در نتیجه اتحادیه اروپا و بریتانیا برای اجرای توافق احتمالی از ابتدای سال ۲۰۲۱ باید پیش از پایان ماه اکتبر درباره آینده روابط دوجانبه به توافق دست یابند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

از سوی دیگر دیوید فراست، مذاکره کننده ارشد بریتانیا نیز اتحادیه اروپا را متهم کرد که روند مذاکرات را «به شکل بیهوده ای دشوار» کرده است. به گفته وی مقامات اتحادیه اروپا اصرار دارند که پیش از مذاکره درباره موضوعات دیگر در مورد کمک های دولتی و مقررات ماهی گیری با بریتانیا به توافق دست پیدا کنند. دیوید فراست تاکید کرد که این امر پیشرفت مذاکرات را «به شکل بیهوده ای دشوار» کرده است.

مذاکره کننده ارشد بریتانیا در عین حال گفت که از نظر او همچنان امکان دستیابی به توافق با اتحادیه اروپا پیش از پایان دوره انتقالی برکسیت وجود دارد. وی در ادامه افزود که این توافق «آسان» به دست نخواهد آمد.

دوره انتقالی برکسیت آخر ماه دسامبر سال جاری به پایان می رسد. بروکسل و لندن توافق کرده اند که با وجود خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تا پایان دوره انتقالی به اجرای مقرراتی که پیش از برکسیت به اجرا در می آمد ادامه دهند.

بریتانیا روز ۳۱ ژانویه سال جاری (۱۱ بهمن سال گذشته شمسی) رسما از اتحادیه اروپا خارج شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فشار ژاپن بر دولت جانسون؛ تعیین مهلت ۶ هفته‌ای برای توافق تجاری پسابرکسیت

مذاکرات پسا برکسیت بریتانیا و کانادا به‌دلیل اختلاف بر سر گوشت گاو و پنیر شکست خورد

طلاق بریتانیا از اتحادیه اروپا چقدر برای لندن آب می‌خورد؟ خان از هزینه‌های برکسیت گفت