وعده بایدن به آمریکایی‌ها: به ظلمت دوره ریاست جمهوری فعلی پایان می‌دهم

جو بایدن، نامزد حزب دموکرات
جو بایدن، نامزد حزب دموکرات Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نامزد حزب دموکرات ضمن انتقاد از سیاست خارجی دونالد ترامپ وعده داد که آمریکا در صورت پیروزی او در انتخابات در برابر متحدان از خود «همبستگی» نشان خواهد داد.

آگهی

جو بایدن، رقیب دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پنجشنبه شب ضمن پذیرش رسمی نامزدی حزب دموکرات به رای دهندگان وعده داد تا به دوران «ظلمت» کنونی پایان خواهد داد.

معاون سابق باراک اوباما که ۷۷ سال دارد در سخنرانی خود رئیس جمهوری کنونی ایالات متحده را متهم کرد که به «خشم، هراس و تفرقه» در آمریکا دامن زده است. جو بایدن همچنین از مدیریت دونالد ترامپ در دوره شیوع ویروس جدید کرونا نیز انتقاد کرد.

او در سخنرانی ۲۲ دقیقه ای خود عملکرد دونالد ترامپ در زمینه مقابله با بیماری همه گیر «کووید ۱۹» را «نابخشودنی» توصیف کرد. شیوع ویروس جدید کرونا تاکنون جان بیش از ۱۷۰ هزار نفر را در آمریکا گرفته است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

جو بایدن پیش از این در سال های ۱۹۸۸ و ۲۰۰۸ نیز تلاش کرده بود تا نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری را به دست بیاورد اما هر دو بار ناکام مانده بود.

او در بخشی از سخنرانی خود از سیاست خارجی دونالد ترامپ نیز انتقاد کرد و وعده داد که آمریکا در صورت پیروزی او در انتخابات در برابر متحدان از خود «همبستگی» نشان خواهد داد.

دونالد ترامپ در واکنش به سخنرانی پنجشنبه شب جو بایدن ضمن اشاره به نزدیک به نیم قرن حیات سیاسی او در صفحه توئیترش نوشت: «جو طی ۴۷ سال هیچ کدام از کارهایی را که اکنون از آنها حرف می زند انجام نداد. او هیچ گاه تغییر نخواهد کرد! فقط حرف [می زند].»

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شود. دونالد ترامپ و جو بایدن پس از برگزاری کنوانسیون حزب جمهوریخواه قرار است سه بار با یکدیگر مناظره کنند. مایک پنس و کاملا هریس نیز به عنوان نامزدهای معاونت ریاست جمهوری یک بار با یکدیگر مناظره خواهند کرد.

دونالد ترامپ پنجشنبه آینده با ایراد سخنرانی از کاخ سفید رسما نامزدی حزب جمهوریخواه در انتخابات پیش رو را خواهد پذیرفت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

۸۱ برنده جایزه نوبل از نامزدی بایدن حمایت کردند

میشل اوباما: ترامپ در کار خود مانده، به بایدن رای بدهیم

محاکمه ترامپ بخاطر پرداخت حق‌السکوت به یک پورن‌استار وارد چهارمین روز شد