روحانی: اگر از برجام خارج می‌شدیم آمریکا بی‌هزینه به ما خیانت کرده بود

حسن روحانی
حسن روحانی Copyright آسیوشیتد پرس
Copyright آسیوشیتد پرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزارت خارجهٔ‌ آمریکا تصمیم اخیر شورای امنیت را «توجیه‌ ناپذیر» خوانده و تأکید کرده است که به‌رغم مخالفت شورا با تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران همچنان به تلاش برای تمدید آنها ادامه خواهد داد.

آگهی

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت گفت که اگر تهران از برجام خارج شده بود «همهٔ هزینه‌ها و قطعنامه‌های» کنونی شورای امنیت علیه ایران می‌بود. وی افزود: «آن وقت آمریکا بی‌هزینه به ما خیانت کرده بود.»

رئيس جمهوری ایران همچنین در ادامه با پرهیز از به‌کار بردن نام مکانیزم ماشه در برجام گفت: «حق استفاده برای کسانی است که داخل برجام باشند. آمریکا که به‌ صراحت از آن خارج شده است. دیگر چه استفاده‌ای از آن مکانیسم؟»

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا شنبه شب اعلام کرده بود که در واکنش به رد تحریم تسلیحاتی تهران، مکانیسم ماشه برجام را فعال خواهد کرد.

قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران جمعهٔ گذشته از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد رد شد.

ایران با یادآوری «دیپلماسی فعال» خود و با اشاره به استحکام حقوقی توافق هسته‌ای وین، رد قطعنامه پیشنهادی آمریکا را «شکستی تاریخی» برای ایالات متحده می]خواند.

این در حالی است که وزارت خارجه آمریکا این تصمیم شورا را «توجیه‌ ناپذیر» خوانده و تاکید کرده است که به‌رغم مخالفت شورای امنیت با تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران همچنان به تلاش برای تمدید آنها ادامه خواهد داد.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قطعنامه‌ انتقادی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران تصویب شد

افزایش قدرت جناح‌های طرفدار سلاح هسته‌ای در ایران؛ دیپلمات‌های غربی نگرانند

سه کشور اروپایی در انتقاد از پیشرفت در برنامه هسته‌ای ایران بیانیه مشترک صادر کردند