اتحادیه اروپا احتمالا رکورددار توقیف کوکائین در سال ۲۰۲۰ میلادی خواهد شد

Matt Rourke
Matt Rourke Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تنها در نیمه اول سال ۲۰۲۰ میلادی، میزان تخلفات مرتبط با کوکائین در شهر برلین ۶۴.۵ درصد بیشتر از دوره مشابه در یکسال پیش از آن بوده است.

آگهی

بنا بر اعلام یوروپل (پلیس اتحادیه اروپا)، با وجود شیوع کرونا در قاره سبز نه تنها از میزان مصرف کوکائین در این قاره کم نشده بلکه میزان توقیف محموله‌های کوکائین در سال ۲۰۲۰ میلادی رو به افزایش است و بر این اساس، احتمالا قاچاق مواد مخدر در این سال در اروپا رکورد خواهد زد.

نیروهای پلیس در ماههای اخیر، بیشترین مواد مخدر را در بلژیک و هلند رهگیری کرده‌اند یعنی کشورهایی که بنادر کلیدی آنتورپ و روتردام را دارند؛ دو بندری که مهمترین نقاط ورود غیرقانونیِ کالا از آمریکای جنوبی محسوب می‌شوند.

در سال جاری میلادی میزان توقیف کوکائین در برلین نیز بطور قابل توجهی افزایش یافته است. تنها در نیمه اول سال ۲۰۲۰ میلادی میزان تخلفات مرتبط با کوکائین در این شهر ۶۴.۵ درصد بیشتر از دوره مشابه در یکسال پیش از آن بوده است.

اولاف شرم، رئیس پلیس مواد مخدر برلین می‌گوید: «برلین از شهرهای مستعد برای افزایش مصرف مواد مخدر است... در اینجا افراد زیادی حتی در میان سیاستمداران وجود دارند که کوکائین مصرف می‌کنند و بر شمار آنها نیز افزوده می‌شود. مصرف این ماده مخدر را می‌توان در همه طبقات اجتماعی دید.»

پلیس در حال حاضر نگران استفاده از تاکسی‌ها و پیک‌ها برای نقل و انتقال مواد مخدر است. پیش از این پلیس برلین در سال ۲۰۱۹ میلادی در مجموع ۲۰۹ پرونده در موضوع قاچاق مواد مخدر تشکیل داده بود. شمار این دست پرونده‌ها تنها در نیمه اول سال ۲۰۲۰ میلادی به ۱۷۸ پرونده رسیده است.

پلیس بر این موضوع تاکید دارد که با وجود تلاش برای محدود کردن واردات کوکائین، «قیمتها همچنان ثابت مانده‌اند» که نشان می‌دهد دسترسی به کوکائین به همان راحتیِ گذشته برای همۀ مصرف کنندگان ممکن است.

به عبارت دیگر با وجود تلاش پلیس اروپا و محدودیت‌های شدید وضع شده از سوی کشورها برای مسافرت و تجارت در دوران شیوع کرونا، کارترل‌های مواد مخدر در آمریکای جنوبی راههای جدیدی را برای ادامه فعالیت خود پیدا کرده‌اند.

بر اساس برآوردهای یوروپل، بازار اروپایی مصرف کوکائین سالانه دست‌کم ۹ میلیارد یورو درآمد دارد و کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، اسپانیا و بریتانیا تقریبا ۹۰ درصد از ۴ میلیون مصرف کننده اروپایی را در خود جا داده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشف شش تن کوکائین در کلمبیا؛ ارتش سه لابراتوار متعلق به چریک‌ها را تخریب کرد

رکورد تازه در لهستان؛ کشف و ضبط ۳ تن کوکائین

پیشنهاد کمیسیون اروپا: محدودیت رفت و آمد پس از برکسیت برای جوانان «لغو شود»