آخرین آمار ویروس کرونا در جهان؛ جایگاه ایران کجاست؟

عید فطر در ایران
عید فطر در ایران Copyright Vahid Salemi/Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جزیره ابوموسی در خلیج فارس تنها نقطه سبز و بدون ویروس کرونا در ایران بود که به نقطه زرد یعنی با خطر متوسط بیماری تبدیل شد.

آگهی

ویروس کرونا تا به امروز شنبه ۲۵ مرداد (۱۵ اوت) بیش از ۲۱ میلیون نفر را در سراسر جهان به بیماری کووید۱۹ مبتلا کرده و جان بیش از ۷۶۳ هزار نفر را گرفته است. بیش از ۱۴ میلیون نفر نیز از چنگال این بیماری رهایی پیدا کرده‌اند.

این ویروس مرگبار در ایران تا ظهر امروز شنبه بیش از ۳۴۱ هزار نفر را مبتلا کرده و ۱۹ هزار و ۴۹۲ قربانی گرفته است. بیش از ۲۵۹ هزار نفر نیز در ایران از چنگال این ویروس رهایی یافته و حالشان بهبود پیدا کرده و یا اگر بستری بوده‌اند از بیمارستان مرخص شده‌اند.

ایران در حال حاضر به لحاظ شمار مبتلایان یازدهمین کشور جهان بعد از کشورهای آمریکا، برزیل، هندوستان، روسیه، آفریقای جنوبی، پرو، مکزیک، کلمبیا، شیلی و اسپانیاست.

ویروس کرونا تا به امروز بیشترین قربانی را به ترتیب در این کشورها گرفته است: آمریکا (بیش از ۱۷۱ هزار نفر)، برزیل (بیش از ۱۰۶ هزار نفر)، مکزیک (بیش از ۵۵ هزار نفر)، هند (بیش از ۴۹ هزار نفر)، ایتالیا (بیش از ۳۵ هزار نفر)، فرانسه (بیش از ۳۰ هزار نفر) و اسپانیا (بیش از ۲۸ هزار نفر).

ایران به لحاظ شمار قربانیان در حال حاضر هشتمین کشور جهان است. روسیه با بیش از ۱۵ هزار قربانی در حال حاضر نهمین کشور جهان و در جدول بعد از ایران قرار دارد.

وزارت بهداشت ایران در آخرین آمار خود اعلام کرد که ۱۵ استان در وضعیت قرمز هستند، این استانها عبارتند از: مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان.

یازده استان هم در وضعیت هشدار قرار دارند که عبارتند از: فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری، و کهگیلویه و بویر احمد.

بنا به اعلام وزارت بهداشت ایران، جزیره ابوموسی در خلیج فارس تنها نقطه سبز و بدون ویروس کرونا در کشور بود که به نقطه زرد یعنی با خطر متوسط بیماری تبدیل شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخابات نیوزیلند به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد

نمایندگان بولیوی بر دی‌اکسید کلر بعنوان «محلول جادویی» ضدکرونا مهر تایید زدند

فرانسه در بحران کرونا برای دیدار عشّاق ازدواج‌نکرده مرزهایش را می‌گشاید