شورش و غارت در شیکاگو؛ ۱۳ مامور پلیس زخمی و ۱۰۰ معترض بازداشت شدند

Kajal Dalal walks through her family's food and liquor store Monday, Aug. 10, 2020, after it was vandalized in downtown Chicago
Kajal Dalal walks through her family's food and liquor store Monday, Aug. 10, 2020, after it was vandalized in downtown Chicago Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در پی رخداد شورش و غارت یکشنبه شب در شیکاگو که به تخریب مراکز خرید و زخمی شدن ۱۳ مامور پلیس منجر شد، بیش از ۱۰۰ معترض به اتهام تخریب و غارت اموال عمومی بازداشت شدند.

آگهی

در پی رخداد شورش و غارت یکشنبه شب در شیکاگو که به تخریب مراکز خرید و زخمی شدن ۱۳ مامور پلیس منجر شد، بیش از ۱۰۰ معترض به اتهام تخریب و غارت اموال عمومی بازداشت شدند.

دیوید براون، سرپرست اداراه پلیس شیکاگو اعلام کرد که این حرکت اعتراضی که از بامداد روز دوشنبه آغاز شد، برنامه‌ریزی شده نبود و تنها واکنشی احساسی به شلیک روز یکشنبه یک نیروی پلیس به شهروند غیرنظامی بوده است. به گفته آقای براون معترضان اقدام به شلیک و زخمی کردن نیروهای پلیس کرده و یک مرکز خرید بزرگ شهر را تخریب و تعداد زیادی از مغازه‌های خرده فروشی را غارت کرده‌اند.

سرپرست اداراه پلیس شیکاگو خاطرنشان کرد که با هدف برقراری دوباره امنیت در این شهر حضور گسترده نیروهای پلیس در شهر تا اطلاع‌ثانوی ادامه خواهد داشت.

لوری لایت فوت، شهردار شیکاگو، افراد دستگیر شده توسط پلیس را متهم به غارت و تخریب اموال عمومی و ضرب و جرح نیروهای پلیس معرفی کرد که به زودی مجازات خواهند شد.

اداره پلیس شیکاگو با انتشار اطلاعیه شرح واقعه بعد از ظهر روز یکشنبه را این گونه توضیح داد که پس از برقراری تماسی تلفنی مبنی بر این که فردی مسلح در داخل یک کوچه در حال تهدید فرد دیگری است، نیروهای پلیس به محل اعزام شدند که در جریان تعقیب و گزیر این فرد، او با شلیک پلیس مجروح و پس از خلع سلاح به بیمارستان منتقل شد.

در این اطلاعیه تصریح شده که متاسفانه برخی با انتشار اخباری نادرست، این گونه به مردم القاء کرده‌اند که پلیس به یک کودک شلیک کرده است؛ خبری که موجب تهییج شبانه مردم شیکاگو شده است.

دِرِک شواین، افسر پلیس مینیاپولیس، روز ۲۵ ماه مه، حین بازداشت جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست، زانوی خود را دقایقی بر گردن او فشرد و این کار سبب جان باختن وی شد. انتشار ویدئوی این واقعه خشم و واکنش‌های بسیاری را در آمریکا و جهان برانگیخت و به اعتراض‌های خیابانی ماه ژوئن و افزایش حساسیت‌های عمومی نسبت به برخوردهای نیروهای پلیس دامن زد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«زانو از گردن ما بردارید»؛ آغاز سوگواری بر تابوت جورج فلوید در مینیاپولیس

بورل:‌ مرگ جورج فلوید اتحادیه اروپا را شوکه کرده است

انتقال پلیس متهم به قتل جورج فلوید به زندان فوق امنیتی در آمریکا