حاشیه‌های یک حضور؛ مردم از انقلاب گفتند و ماکرون از بسته پیشنهادی

AFP
AFP Copyright -/AFP or licensors
Copyright -/AFP or licensors
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری جوان فرانسه نخستین مقام سیاسی خارجی است که به جمع مردم خشمگین و داغدیده لبنان می‌رود. مردم او را احاطه کرده بودند و شعار «انقلاب، انقلاب» و «میشل عون باید برود» سر می‌دادند. آقای ماکرون نیز از بسته سیاسی پیشنهادی‌اش برای دولت گفت و اینکه سپتامبر به لبنان باز می‌گردد.

آگهی

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه نخستین مقام سیاسی خارجی است که پیش از دیگران با حضور در بیروت، پایتخت لبنان تلاش کرده حمایت این کشور از مردم آسیب دیده لبنان را نشان دهد. برخی مردم اما خشمگین و خسته‌اند و به دولت و قدرت حاکمه اعتماد چندانی ندارند.

آقای ماکرون با برخی بازو به بازو خوش و بش کرد و برخی دیگر را در آغوش فشرد تا از نزدیک با مردم بیروت همدردی کرده باشد.
گاهی ماسک به چهره داشت و گاهی بی‌ماسک در جمع مردم حضور می‌یافت.

ماکرون: سپتامبر به بیروت بازمی‌گردم

وقتی یکی از شهروندان از او خواست که مستقیم به دولت آنها کمک نکند، آقای ماکرون از بسته پیشنهادی سیاسی‌اش برای سیاستمداران لبنان گفت و اینکه ماه سپتامبر به بیروت باز می‌گردد تا پیگیر روند اجرای آن باشد و اگر بسته پیشنهادی به خوبی اجرا نشده باشد او مسئولیتش را بر عهده خواهد گرفت.

یکی از شهروندان در نزدیکی او فریاد می زد «شما به میان ما آمدید، میشل عون [رئیس جمهوری لبنان] کجاست؟ او کجاست؟» 

وضعیت دشوار اقتصادی، کاهش ارزش پول ملی و از بین سمی شدن انبار غلات بیروت، زندگی و معیشت مردمان این کشور را بیش از گذشته دشوار کرده است.

«میشل عون تروریست است»

ماکرون به محله‌های مختلف بیروت رفت. بیروتی که از لحظاتی پس از انفجار مهیب روز چهارم اوت گویی خاک مرگ بر آن پاشیده‌اند. مردم در شهر همت کرده‌اند و در تلاشند شیشه‌های شکسته و آوار را جمع‌وجور کنند اما دیگر از آن شادمانی همیشگی در «عروس خاورمیانه» خبری نیست.

آقای ماکرون در میان جمعیت به مردم دلداری می‌دهد و مردم نیز فریاد «انقلاب انقلاب» سر دادند. برخی شهروندان لبنانی‌ در کنار ماکرون ایستاده بودند و فریاد می‌زدند که «میشل عون تروریست است» و برخی دیگر به «فساد دولت» لبنان اشاره داشتند.
کمک‌های دولت‌ها از گوشه و کنار جهان به بیروت می‌رسد. مردمان زیادی بی‌خانمان شدند. برخی داغدار و بسیاری در بهت فردایی مبهم.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رئیس‌جمهوری فرانسه تعطیلات به کجا می‌رود؟

هزاران زخمی و ده‌ها کشته در تراژدی لبنان؛ دلیل انفجار چه بود؟

مردی که با تهدید به انفجار انتحاری وارد کنسولگری ایران در پاریس شده بود، خود را تسلیم پلیس کرد