اعلام حکم دادگاه متهمان ترور رفیق حریری به تعویق افتاد

تصویری از نخست وزیر مقتول لبنان در نزدیکی قبرش در شهر بیروت
تصویری از نخست وزیر مقتول لبنان در نزدیکی قبرش در شهر بیروت Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بنابراین چهار مردی که متهم به دست داشتن در ترور رفیق حریری هستند برای آنکه متوجه شوند گناهکار هستند یا خیر، باید تا روز هجدهم اوت صبر کنند.

آگهی

اعلام حکم دادگاه رسیدگی کننده به پرونده متهمان ترور رفیق حریری، نخست وزیر اسبق لبنان تا روز هجدهم اوت (۲۸ مرداد) به تعویق افتاد.

پیش از این گفته شده بود که حکم دادگاه این متهمان روز جمعه هفت اوت اعلام می‌شود. بنابراین چهار مردی که متهم به دست داشتن در ترور رفیق حریری هستند برای آنکه متوجه شوند گناهکار هستند یا خیر، باید تا روز هجدهم اوت صبر کنند.

این تصمیم با انفجار مهیب در بیروت در روز سه شنبه چهار اوت هم‌زمان شده است و دلیل این تعویق، احترام به قربانیان این حادثه عنوان شده است.

دادگاه ویژه برای لبنان که سازمان ملل از آن حمایت می‌کند و در لاهه مستقر است از ۹ سال پیش به پرونده ترور رفیق حریری رسیدگی می‌کرده است. در جریان این دادگاه ابتدا در سال ۲۰۱۱ چهار نفر از عوامل حزب الله لبنان که مورد حمایت ایران است متهم شدند که در جریان یک بمب گذاری، آقای حریری و ۲۱ نفر دیگر را به قتل رسانده اند. دادگاه در ادامه یک نفر دیگر از اعضای حزب الله به نام حسن المرعی را به عنوان متهم پنجم معرفی کرد. یکی از متهمان در این سال ها درگذشت.

آقای رفیق حریری که بین سال‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۸ و همچنین ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۴ نخست وزیر لبنان بود، در ۱۴ فوریه ۲۰۰۵ به قتل رسید.

این اتفاق که موجی از خشم را در لبنان ایجاد کرده بود با خروج نظامیان سوری پس از ۲۹ سال حضور نظامی این کشور در لبنان همراه شد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دادگاه بین‌المللی، یک عضو حزب‌الله را به اتهام دخالت در ترور حریری مجرم شناخت

دو مهماندار هواپیما سعد حریری را به تعرض و تجاوز جنسی متهم کردند

غول دنیای ارزهای دیجیتال به ۲۵ سال زندان محکوم شد