طبق آمار رسمی ایران طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۱۶ نفر دیگر قربانی ویروس کرونا شدند

طبق آمار رسمی ایران طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۱۶ نفر دیگر قربانی ویروس کرونا شدند
Copyright STR/AFP or licensors
Copyright STR/AFP or licensors
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

چندین استان از جمله تهران همچنان در وضعیت قرمز هستند با این حال وزیر بهداشت ایران در نشست ستاد مقابله با کرونا اعلام کرد برای برگزاری آزمون های پیش رو مشکلی وجود ندارد.

آگهی

آمار رسمی مربوط به بیماری کووید ۱۹ نشان می دهد تنها در روز شنبه ۲۱۶ نفر به تعداد قربانیان ایران افزوده شده است. بنا بر اعلام رسمی وزارت بهداشت ۲۵۴۸ مورد ابتلای جدید نیز در همین مدت ثبت شده و تعداد کل مبتلایان کشور به مرز ۳۰۷ هزار نفر رسیده است. ۴ هزار نفر در وضعیت شدید این بیماری و تحت مراقبت های ویژه بیمارستانی قرار دارند. همزمان حسن روحانی گفته است که ۱۰ استان پیک بیماری را پشت سر گذاشته اند و ابراز امیدواری کرده پیک دوم در استان هایی که پیک اول را تجربه کرده اند، روی ندهد.

چندین استان ایران از جمله تهران همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند. استاندار تهران می گوید روزی دستکم ۷۰۰ مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان های پایتخت بستری می شوند و این درحالیست که مقامات ایران همچنان در مورد برگزاری کنکور سراسری و مراسم عزاداری محرم به نتیجه نهایی دست پیدا نکرده اند.

آمار رسمی از مرگ نزدیک به ۱۷ هزار نفر بر اثر کووید۱۹ حکایت دارد. همزمان برخی از منابع داخلی به نقل از یکی از اعضای هیات رییسه مجلس از فشار مجموعه دولت بر وزارت بهداشت برای برگزاری کنکور صحبت به میان آورده اند و حسن روحانی، رییس جمهوری بر برگزاری مراسم محرم با تاکید بر ممنوعیت تجمعات اشاره کرده است. منصور غلامی وزیر علوم ایران در نشست روز شنبه ستاد مقابله با کرونا گفته برای برگزاری آزمون های پیش رو مشکلی وجود ندارد و طبق نظرسنجی سازمان سنجش بیش از ۸۰ درصد شرکت کنندگان آزمون مقطع دکتری از نحوه برگزاری و پروتکل های بهداشتی رضایت داشته اند.

روز گشته علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران هر گونه برگزاری مراسم محرم را منوط به مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا کرد. نوشاد نوشادی رییس شورای هیات های مذهبی ضمن تصریح بر آمادگی برای برگزاری برنامه های محرم بر تابعیت خود و مجموعه اش از اوامر علی خامنه ای تاکید کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کرونا در افغانستان؛ ترس خانواده‌ها از ناپدید شدن دستگاه اکسیژن بیمارشان

بیشترین سرانه ابتلا به کرونا در خاورمیانه متعلق به ایران نیست

وزارت بهداشت ایران از «تولید ملی» داروی رمدسیویر برای درمان کرونا خبر داد