بهبود چشم‌انداز رشد اقتصادی منطقه یورو با وجود افزایش نرخ بیکاری

Employee wearing a face masks stand by the production chain of the Yaris car at the Toyota car factory in Onnaing, northern France
Employee wearing a face masks stand by the production chain of the Yaris car at the Toyota car factory in Onnaing, northern France Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کمیسیون اروپا از رشد فراتر از انتظار «نماگر احساس اقتصادی» در منطقه یورو با وجود افزایش نرخ بیکاری خبر داد.

آگهی

کمیسیون اتحادیه اروپا از رشد فراتر از انتظار «نماگر احساس اقتصادی» در منطقه یورو با وجود افزایش نرخ بیکاری خبر داد.

مطابق اعلام روز پنجشنبه کمیسیون این اتحادیه نماگر احساس اقتصادی منطقه یورو در پی بازگشایی دوباره کسب و کارها پس از پایان دوران قرنطینه از ۷۵.۸ در ماه ژوئن به ۸۲.۳ در ماه ژوئیه رسیده است. نماگر احساس اقتصادی در صنعت از منفی ۲۱.۶ به منفی ۱۶.۲ کاهش یافته و در بخش خدمات نیز از منفی ۳۵.۵ به منفی ۲۶.۱ رسیده است. اما در همین مدت نماگر احساس اقتصادی مصرف کنندگان از منفی ۱۴.۷ به منفی ۱۵ افزایش یافته است.

نماگرهای احساس اقتصادی (ESI) توسط كميسيون اتحادیه اروپا و بر اساس داده‌های حاصل از نظرسنجی از بخش‌های صنعت (وزن ۴۰٪)، خدمات (۳۰٪)، مصرف کنندگان (۲۰٪)، خرده فروشی (۵٪) و ساخت و ساز (۵٪) برای برآورد رشد تولید ناخالص داخلی در کشورهای عضو، اتحادیه اروپا و منطقه یورو اندازه‌گیری می‌شود.

همزمان اداره آمار اتحادیه اروپا روز پنجشنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد که نرخ بیکاری در منطقه یورو در ماه ژوئن به ۷.۸ درصد رسیده است. این نرخ برای ماه مه ۷.۷ درصد اعلام شده بود.

بر این اساس ۲۰۳ هزار نفر دیگر در ماه ژوئن شغل خود را از دست داده‌اند و شمار بیکاران منطقه یورو به ۱۲.۶۸۵ میلیون نفر رسیده است.

این گزارش حاکیست، نرخ بیکاری در اتحادیه اروپا نیز در فاصله مه تا ژوئن از ۷ به ۷.۱ درصد افزایش یافته است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کاهش کم سابقه رشد اقتصادی و شاغلان منطقه یورو در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰

تولید ناخالص ملی سه ماهه دوم سال در ۴ اقتصاد برتر اروپا کاهش یافت

پیش‌بینی تازه از چشم‌انداز اقتصاد جهانی؛ رکود کرونا چه زمانی به پایان می‌رسد؟