قاضی آمریکایی دستور آزادی وکیل سابق ترامپ را صادر کرد

مایکل کوهن
مایکل کوهن Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وکیل سابق دونالد ترامپ مدعی است که به دلیل نگارش کتابی که قرار است پیش از انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو منتشر شود زندانی شده است.

آگهی

قاضی دادگاهی در نیویورک دستور آزادی مایکل کوهن، وکیل سابق دونالد ترامپ، رئيس جمهوری ایالات متحده را صادر کرد.

در حکم الوین هلرستاین، قاضی آمریکایی آمده که به باور او دولت این کشور به دنبال انتقام گیری از مایکل کوهن به دلیل نگارش کتابی علیه رئیس جمهوری است. مایکل کوهن، ۵۳ ساله روز دوشنبه از مقامات زندان فدرال و ویلیام بار، وزیر دادگستری ایالات متحده شکایت کرده بود.

وکیل سابق دونالد ترامپ مدعی است که به دلیل نگارش کتابی که قرار است پیش از انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر (۱۳ آبان) منتشر شود زندانی شده است.

دادگاه اکنون تشخیص داده است که حقوق شهروندی مایکل کوهن که در متمم اول قانون اساسی آمریکا تضمین شده نقض شده است. در حکم دادگاه آمده است که دستور بازگشت مایکل کوهن به زندان که روز ۹ ژوئیه (۱۹ تیر) صادر شد نقض حقوق او براساس متمم اول قانون اساسی بوده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

AP Photo
مایکل کوهنAP Photo

بنا به دستور الوین هلرستاین قرار است مایکل کوهن حدود ساعت دو بعد از ظهر روز جمعه از زندان آزاد شود.

مایکل کوهن در شکایتنامه خود گفته است که قصد دارد در کتاب خود به «شخصیت و تمایلات ترامپ، امور شخصی و حرفه ای او و اخلاق شخصی و تجاری وی» بپردازد. او تاکید کرده است که درخواست دولت فدرال از او مبنی بر عدم مصاحبه با رسانه ها و عدم انتشار کتابش نقض حقوق تضمین شده در متمم اول قانون اساسی آمریکا است.

مایکل کوهن ماه مه (اردیبهشت/خرداد) همراه با شماری دیگر از زندانیان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از زندان به مرخصی رفت. وکیل سابق دونالد ترامپ به جرم نقض قوانین مالی کارزارهای انتخاباتی و دروغگویی به کنگره ایالات متحده به سه سال زندان محکوم شده است.

اسناد و مدارک مرتبط با پرداخت حق السکوت به استورمی دنیلز، هنرپیشه فیلم های پورنو و کرن مک دوگال، مدل آمریکایی منجر شد که مایکل کوهن در زمینه نقض قوانین کارزارهای انتخاباتی مجرم شناخته شود. او با پرداخت پول به این دو زن تلاش کرده بود تا از رسوایی دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی جلوگیری کند. مایکل کوهن در آن زمان وکیل شخصی دونالد ترامپ بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مایکل کوهن از «سازمان ترامپ» شکایت کرد

مایکل کوهن، وکیل سابق دونالد ترامپ به ۳ سال زندان محکوم شد

ترامپ: اگر دنبال وکیل خوب می‌گردید، مایکل کوهن را انتخاب نکنید