بولتون: جدال پوتین با ترامپ بر سر یک میز عادلانه نیست

AP Photo
AP Photo Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

جان بولتون باز هم از دورانی که در کنار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در کاخ سفید سپری کرده است لب به شکایت گشود و گفت که اصولا مقایسه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه با ترامپ کار درستی نیست. وی از دوران حضورش در کاخ سفید به مثابه زندگی در «ماشین قمار» یاد کرد.

آگهی

جان بولتون، مشاور پیشین در امور امنیتی کاخ سفید باز هم از دوران سپری شده در کنار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا لب به شکایت گشود. 

آقای بولتون گفت که اصولا مقایسه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه با ترامپ کار درستی نیست و از دوران حضورش در کاخ سفید به مثابه زندگی در «ماشین قمار» یاد کرد.

جان بولتون، مشاور پیشین امنیتی دونالد ترامپ پس از انتشار کتاب خاطراتش از دوران حضورش در کاخ سفید نقدهای متعددی درباره رئیس‌جمهوری ایالات متحده مطرح کرده است.

نمی‌شود یکنفر مثل پوتین را یکسوی میز و ترامپ را سوی دیگر میز گذاشت

او در سخنان تازه‌اش دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین و سطح آگاهی این دو از منافع ملی کشورشان را با یکدیگر مقایسه کرد و دونالد ترامپ را رئیس جمهوری خواند که بر سیاست و استراتژی اشراف ندارد و آنگونه که باید فردی مطلع نیست.

به گفته آقای بولتون «پوتین بدون تردید تصویر شفاف و واضحی از مسائل مرتبط با امنیت ملی روسیه دارد و آنجاست تا این اهداف را پیش ببرد.»

مشاور امنیت ملی پیشین ترامپ می‌افزاید: «عادلانه نیست که شما یکنفر مانند پوتین را در یکسوی میز و دونالد ترامپ غیرمطلع و بدون دانش و تجربه و فاقد رویکرد مشخصی برای گفت‌و‌گو را در سوی دیگر میز قرار دهید. این یک جدال عادلانه نیست.»

دوران حضورم در کاخ سفید شبیه زندگی در ماشین قمار بود

آقای بولتون که چند ماهی در سمت مشاور امنیت ملی ترامپ در کاخ سفید بوده می‌گوید: «همانطور که گفتم زندگی در کاخ سفید برای من شبیه زندگی در ماشین قمار بود.»

به گفته او بایستی «در امور مرتبط با حوزه امنیت ملی به طور ویژه نیازمند رویکردی استراتژیک» بود که «به داشتن بنیاد فلسفی کمک می‌کند. باید جوانب مثبت و منفی سیاستگذاری‌های مختلف را در نظر گرفت.»

ترامپ از داشتن دانش بنیادین محروم است

او با انتقاد از ترامپ ادامه داد: « او [ترامپ] از داشتن دانش بنیادین محروم است او یک جمهوری‌خواه محافظه‌کار نیست، نمی‌خواهم بگویم او لیبرال دموکرات است. او عددی نیست. ترامپ به لحاظ فکری استراتژی دوربردی ندارد. جوانب مثبت و منفی سیاستگذاری‌هایش را نمی‌سنجد و همین نکته رسیدن به سیاستگذاری پایدار را دشوار می‌کند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جان بولتون: اگر ترامپ دوباره پیروز شود آمریکا از ناتو خارج خواهد شد

جان بولتون: ترامپ از طرح گزارش‌های اطلاعاتی درباره روسیه خشمگین می‌شد

واکنش کره‌جنوبی به کتاب بولتون؛ سئول خاطرات نشست ترامپ-کیم را تحریف‌آمیز خواند