چراغ سبز هند به بریتانیا و اتحادیه اروپا برای تجارت آزاد

Shipping containers roll out of a port on the Bay of Bengal which forms the northeastern part of the Indian Ocean, in Chennai, India
Shipping containers roll out of a port on the Bay of Bengal which forms the northeastern part of the Indian Ocean, in Chennai, India Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سومین اقتصاد بزرگ آسیا دور تازه‌ای از مذاکرات تجاری با اتحادیه اروپا را همزمان با شروع رایزنی‌ها برای حصول توافق‌نامه تجارت آزاد با بریتانیا آغاز کرد.

آگهی

سومین اقتصاد بزرگ آسیا دور تازه‌ای از مذاکرات تجاری با اتحادیه اروپا را همزمان با شروع رایزنی‌ها برای حصول توافق‌نامه تجارت آزاد با بریتانیا آغاز کرد.

پیوش گویال، وزیر تجارت هند روز یکشنبه گفت که مذاکره با هیات تجاری اتحادیه اروپا برای کسب توافق تجاری بر مبنای تعرفه‌های ترجیحی آغاز شده است. آقای گویال ابراز امیدواری کرد که مذاکرات جاری با اتحادیه اروپا به سرعت به نتیجه برسد.

وزیر تجارت هند همچنین تصریح کرد که هدف نهایی کشورش از مذاکره با اتحادیه اروپا و بریتانیا رسیدن به یک توافق تجارت آزاد است و در شرایط فعلی هر کدام از دو طرف زودتر برای انجام این توافق قدم پیش بگذارد با استقبال و همراهی بیشتر ما مواجه خواهند شد.

دور پیشین مذاکرات تجاری هند و اتحادیه اروپا پس از ۶ سال در ۲۰۱۳ میلادی متوقف شد و بی‌نتیجه باقی ماند.

هند سال گذشته به دلیل نگرانی از سلطه چین بر بازار این کشور ضمن خروج از توافق همکاری اقتصادی منطقه‌ای با پکن، تعرفه‌های جدیدی را بر واردات محصولات چینی وضع کرد.

هند همچنین از ابتدای ژوئیه سال ۲۰۱۹ میلادی تعرفه واردات ۲۸ قلم کالای آمریکایی از جمله اقلام خوراکی را افزایش داد. هر چند این اقدام در واکنش به خروج آمریکا از پیمان تجارت ترجیحی با دهلی نو و افزایش تعرفه واردات فلزات هندی انجام شد ولی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، این کشور را «سلطان تعرفه» در جهان لقب داد و مذاکرات تجاری با هند را با هدف فشار بر کاهش تعرفه‌های وارداتی این کشور کلید زد.

رشد اقتصادی هند طی سال‌های گذشته بیشتر متاثر از افزایش مصرف داخلی بوده و بر همین اساس دولت نارندرا مودی، نخست‌وزیر این کشور با هدف غلبه بر رکود ناشی از شیوع ویروس کرونا ناگزیر شده تا اجرای وعده‌ خود مبنی بر افزایش رشد اقتصادی هند از طریق افزایش صادرات را شتاب بیشتری دهد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترامپ: بر سر توافق تجاری امضاء شده با چین دوباره مذاکره نمی‌کنیم

سرویس امنیتی لهستان با همکاری کشور چک یک شبکه جاسوسی روسیه را منهدم کرد

روسیه پس از دو سال بار دیگر با «بمب‌های هوایی» به خارکیف حمله کرد