قمار ۹۱ میلیارد دلاری چهارمین ثروتمند جهان روی سهام اَپل

Warren Buffett, Chairman and CEO of Berkshire Hathaway, left, addresses Gill Gates, right, during a game of bridge following the annual Berkshire Hathaway shareholders meeting
Warren Buffett, Chairman and CEO of Berkshire Hathaway, left, addresses Gill Gates, right, during a game of bridge following the annual Berkshire Hathaway shareholders meeting Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سرمایه‌گذار و استراتژیست شناخته شده آمریکایی پس از فروش سهام شرکت‌های هواپیمایی و خرید یک شرکت گازی، همچنان بر خرید سهام شرکت اپل برای غلبه بر ریسک اقتصادی شیوع ویروس کرونا تاکید دارد.

آگهی

سرمایه‌گذار و استراتژیست شناخته شده آمریکایی پس از فروش سهام شرکت‌های هواپیمایی و خرید یک شرکت گازی، همچنان بر خرید سهام شرکت اپل برای غلبه بر ریسک اقتصادی شیوع ویروس کرونا تاکید دارد.

وارِن بافِت بارها گفته که تنوع بخشی به سهام موجود در سبد سرمایه‌گذاری بهترین راه غلبه بر ریسک اطلاعات کم و عدم اشراف کامل بر شرایط موجود است. با این وجود، سبد سهام ۲۱۲ میلیارد دلاری خود را در شرایط شیوع ویروس کرونا با عملکرد خوب قیمت سهام شرکت اپل بیمه کرده؛ به طوری که در حال حاضر شرکت برکشایر هاتاوی بیش از ۹۱ میلیارد دلار از سهام شرکت اپل را در اختیار دارد که ۴۳ درصد سبد سهام این شرکت را شامل می‌شود.

آقای بافت در دفاع از ایده پرریسک خود برای افزایش سهام اپل در سبد سهام خود گفته بود که به اپل به عنوان سهم نگاه نمی‌کند و سرمایه‌گذاری در آن را شغل سوم خود می‌داند که از قضا بسیار هم برایش لذت‌بخش و جذاب است.

قیمت هر سهم اپل از ۲۲۴ دلار در جریان معاملات ۲۳ مارس به ۳۷۲ دلار در پایان مبادلات روز سه‌شنبه بورس نیویورک رسید که نشان دهنده رشد ۶۶ درصدی در کمتر از ۴ ماه است.

وارن بافت، سرمایه‌گذار ۸۹ ساله آمریکایی در حال حاضر با دارایی خالص ۷۱.۴ میلیارد دلار، چهارمین فرد ثروتمند جهان است. او مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری «برکشایر هاتاوی» است و سال‌هاست که رفتار او در بازارهای مالی تحت نظر فعالان بورس در سراسر جهان و به ویژه در آمریکاست.

او پس از شیوع ویروس کرونا ناگزیر شد در ماه آوریل سهام شرکت‌های هواپیمایی را به مبلغ ۶.۵ میلیارد دلار بفروشد تا از زیان بیشتر برکشایر هاتاوی جلوگیری کند. او در سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۸ میلیارد دلار برای خرید ۱۰ درصد سهام چهار شرکت هواپیمایی بزرگ ایالات متحده سرمایه‌گذاری کرده بود.

آقای بافت نخستین خرید خود پس از شیوع ویروس کرونا را به شرکتی در حوزه صنعت گاز اختصاص داد. برکشایر هاتاوی دو روز پیش (۶ ژوئیه) اعلام کرد که شرکت فعال در حوزه حمل و نقل و ذخیره سازی گاز طبیعی، دومینون انرژی(Dominion Energy) را به قیمت ۹.۷ میلیارد دلار خریداری می‌کند. رخدادی که نخستین علامت خرید وارن بافت پس از شیوع ویروس کرونا در جهان به شمار می‌رود.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تخلیه حباب یا اصلاح قیمت‌ها؛ آیا روزهای خوش بورس تهران رو به پایان است؟

تحصیل در کدام دانشگاه آمریکایی آینده شغلی شما را تضمین می‌کند؟

میلیاردرها بیشتر سراغ دریافت مدرک دکتری در کدام رشته دانشگاهی رفته‌اند؟