بازگشایی محدود موزه لوور؛ مونالیزا به سر کار برگشت

بازگشایی محدود موزه لوور؛ مونالیزا به سر کار برگشت
Copyright AP Photo
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در وضعیت جدید، امکان خرید بلیط در محل وجود ندارد و دیدارکنندگان تنها باید با پرداخت مبلغ ورودی به صورت آنلاین از روی سایت بلیت خود را رزرو کنند.

آگهی

با گذشت نزدیک به چهار ماه از آغاز قرنطینه کرونا و تعطیلی موزه‌ها در فرانسه، درهای موزه لوور در پاریس بار دیگر از امروز ۶ ژوئیه (۱۶ تیر) گشوده شده و همزمان مونالیزا، پربیننده‌ترین اثر این موزه نیز کار خود را از سر گرفت.

مقام‌های فرانسه با اعلام این مطلب گفته‌اند که با این حال دیدار گردشگران از لوور دست کم تا ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) تحت شرایطی جدید و با محدودیت‌هایی بی‌پیشینه انجام می‌گیرد. شمار دیدارکنندگان از لوور در دوران بازگشایی محدود است و بنابراین فرصت خوبی برای تماشای این موزه به دور از شلوغی‌های معمول وجود خواهد داشت.

اپلیکیشن یورونیوز را از پل استور دانلود کنید

در وضعیت جدید، امکان خرید بلیت در محل وجود ندارد و دیدارکنندگان تنها باید با پرداخت مبلغ ورودی به صورت آنلاین از روی سایت بلیت خود را رزرو کنند.

علاوه بر این، ساعت کار موزه محدود بوده و هر نفر مجبور است برای ساعت‌های ورودی که روی وبسایت اعلام شده، بلیت بخرد. این ساعت‌ها عبارتند از: ۱۰، ۱۰ و نیم، ۱۱، ۱۱ و نیم، ۲ بعدازظهر، ۲ و نیم، ۳، ۳ و نیم.

بازدیدهای شبانه همچنان تعطیل است و برخی سالن‌ها نیز بازگشایی نشده است.

ماسک زدن و استفاده از ژل ضدعفونی‌کننده که در ورودی موزه قرار داده شده الزامی است و فاصله‌گذاری اجتماعی نیز باید رعایت شود. در طول مسیر بازدید در لوور مسیرهای حرکت به گونه‌ای نشانه‌گذاری شده که افراد با یکدیگر برخورد نزدیک نداشته باشند.

لوور بزرگ‌ترین موزه جهان و پربیننده‌ترین مکان گردشگری فرانسه است. این موزه سالانه به طور متوسط بیش از ۸ میلیون دیدار‌کننده دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دانشمندان راز دیگری از نقاشی مونالیزا را کشف کردند

بزرگ‌ترین تخریب آثار هنری در آلمان؛ به ۷۰ شیء در موزه‌های برلین آسیب زدند

«موزۀ لوور در تهران» با حضور وزیر خارجه فرانسه افتتاح شد