فیسبوک فروش اشیاء باستانی را ممنوع اعلام می‌کند

آثار باستانی
آثار باستانی Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شبکه اجتماعی فیسبوک به منظور مقابله با سرقت و قاچاق اشیاء باستانی، فروش این اقلام را در وبسایت خود و همچنین اینستاگرام ممنوع اعلام می‌کند.

آگهی

شبکه اجتماعی فیسبوک به منظور مقابله با سرقت و قاچاق اشیاء باستانی، فروش این اقلام را در وبسایت خود و همچنین اینستاگرام ممنوع اعلام می‌کند.

فیسبوک گفته است قدغن کردن فروش این اشیاء تنها راهی است که این شرکت می تواند به کمک آن اطمینان حاصل کند مجسمه‌ها و دیگر گنجینه‌های تاریخی که در سال‌های اخیر از مناطق جنگی همچون سوریه و عراق دزدیده شده اند نمی توانند به عمد و یا به سهو خرید و فروش شوند.

گرگ ماندل، مدیر روابط عمومی فیسبوک، در بیانیه‌ای گفت: «اشیاء تاریخی برای جوامع در سراسر جهان ارزش فرهنگی بالایی دارند اما فروش آن‌ها اغلب با آسیب همراه است. به منظور محافظت از این اشیاء، از حالا مبادله، خرید یا فروش تمامی این اقلام را روی فیسبوک و اینستاگرام ممنوع اعلام می کنیم.»

تغییر در سیاست فیسبوک پس از آن اتفاق می افتد که گروه‌های فعال در زمینه مبارزه با قاچاق اشیاء تاریخی و اقلام مربوط به میراث بشری، این شبکه اجتماعی را زیر فشار گذاشتند.

در سال‌های اخیر حجم بالایی از اشیا قدیمی (از سکه‌های طلا و نقره تا موزائیک و مجسمه) توسط شبه نظامیان داعش و دیگر گروه‌های مسلح در مناطق جنگ زده به خصوص در سوریه و عراق از موزه‌ها و محل‌های تاریخی ربوده شدند.

گروه‌های فعال در زمینه مبارزه با قاچاق و خرید و فروش آثار باستانی از تصمیم تازه فیسبوک استقبال کرده اند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قاچاق آثار باستانی سوریه و عراق، دومین منبع درآمد داعش

ظهور ربات‌های گفتگوگر در اینستاگرام و فیسبوک؛ متا استفاده از هوش مصنوعی را برای همه ممکن می‌کند

داستان کتابی که پس از ۹۶ سال به کتابخانه بازگردانده شد