بیش از ۶۰۰ هزار نفر بار دیگر در آلمان قرنطینه می‌شوند

Martin Meissner
Martin Meissner Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این تصمیم پس از شیوع ویروس کرونا در بزرگترین کشتارگاه آلمان واقع در منطقه نوردراین‌-وستفالن گرفته شد؛ بنا بر گزارش مقامات، نتیجه آزمایش کرونای دست‌کم ۷۳۰ نفر از کارگران این کشتارگاه مثبت بوده است.

آگهی

آلمان روز سه‌شنبه اعلام کرد که برای اولین بار پس از لغو بسیاری از محدودیت‌های رفت و آمد در یک ماه و نیم گذشته، جمعیت ساکن در دو کانتون این کشور را قرنطینه خواهد کرد.

این تصمیم پس از شیوع ویروس کرونا در بزرگترین کشتارگاه آلمان واقع در منطقه نوردراین‌-وستفالن گرفته شد؛ بنا بر گزارش مقامات نتیجه آزمایش کرونای دست‌کم ۷۳۰ نفر از کارگران این کشتارگاه مثبت بوده است.

یکی از این دو کانتون ۳۶۰ هزار و دیگر ۲۸۰ هزار نفر جمعیت دارند.

آرمین لاشت، رئیس دولت منطقه ای نوردراین‌-وستفالن بامداد سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت: «ما سراسر کانتون گوترسلو را قرنطینه خواهیم کرد.» ساعاتی پس از این سخنان، اعلام شد که کانتون همسایه یعنی وارن‌دورف نیز قرنطینه خواهد شد.

انتظار می‌رود که قرنطینه دو کانتون دست‌کم تا ۳۰ ژوئن ادامه یابد. قرار است در این مدت علاوه بر وضع دوباره محدودیت‌هایی برای تماس ساکنان با یکدیگر، بارها، سینماها و موزه‌ها نیز دوباره تعطیل شوند.

این محدودیت‌ها که تنها ۱۰ روز قبل از تعطیلی مدارس این منطقه به اجرا گذاشته خواهد شد، با هدف «آرام کردن اوضاع» و افزایش امکان گرفتن تست کرونا از تمام اهالی برقرار شده است.

آلمان تا کنون در مقایسه با دیگر شرکای اروپایی خود از جمله فرانسه، ایتالیا و اسپانیا در مدیریت بحران کرونا موفق‌تر عمل کرده است. تا کنون بیش از ۱۹۲ هزار نفر از جمعیت نقریبا ۸۴ میلیون نفری این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از ۸۹۰۰ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

کشتارگاهی که از آن سخن گفته می‌شود، با ۱۱۰۶ نیروی کار بزرگترین کشتارگاه اروپا است. در این کشتارگاه که متعلق به شرکت Tönnies است، روزانه ۲۰ هزار خوک ذبح می‌شوند.

بسیاری از کارگران کشتارگاههای آلمان مهاجرانی از لهستان، رومانی و بلغارستان هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

برگزاری کنسرت ۴ هزار نفری در آلمان برای سنجش میزان انتقال کرونا

تصاویری از پدیکور فیل‌های باغ‌وحش کلن در آلمان

خودداری از کمک به برده ایزدی ۵ ساله در عراق؛ محکومیت عضو سابق داعش در آلمان تائید شد