یک روز پس از قطعنامه شورای حکام؛ قیمت دلار از ۱۹ هزار تومان فراتر رفت

قیمت دلار افزایش یافت
قیمت دلار افزایش یافت Copyright Vahid Salemi/AP2011
Copyright Vahid Salemi/AP2011
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای حکام آژانس انرژی اتمی علیه ایران و با شروع روز کاری رسمی، قیمت دلار وارد کانال ۱۹ هزار تومان شد و روند رو به رشد روزهای اخیر خود را ادامه داد.

آگهی

یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای حکام آژانس انرژی اتمی علیه ایران و با شروع روز کاری رسمی، قیمت دلار وارد کانال ۱۹ هزار تومان شد و روند رو به رشد روزهای اخیر خود را ادامه داد. طبق گزارش‌ها قیمت یورو نیز از ۲۱ هزار تومان فراتر رفت.

قیمت دلار امروز شنبه ۳۱ خرداد (۲۰ ژوئن) در بازار آزاد با رشد ۲۱۰ تومان قیمت به رقم ۱۹ هزار و ۳۰ تومان رسید که شاهد افزایش ۱.۱ درصدی بوده است. 

به دنبال افزایش نرخ ارز در بازار آزاد نرخ ارز در صرافی بانک ها نیز افزایش یافته است طوری که امروز صرافی‌های بانک‌ها قیمت دلار را برای فروش به مردم با ۲۵۰ تومان افزایش نسبت به روز کاری قبل ۱۸ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۸ هزار و ۴۰۰ تومان خریداری می‌کنند، همچنین قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها با ۲۵۰ تومان افزایش نسبت به روز کاری قبل ۲۰ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است. اما طبق برخی از گزارش ها یورو در بازار آزاد تا قیمت ۲۱ هزار و ۳۰۰ تومان نیز معامله شد. 

گرچه در هفته‌های اخیر قیمت ارز رو به افزایش بود اما برخی از فعالان بازار، افزاش قیمت امروز را ناشی از اثر روانی صدور قطعنامه اخیر شورای حکام علیه ایران توصیف کردند.

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران نیز در این رابطه در یک نوشته اینستاگرامی گفت: «جو روانی ناشی از قطعنامه شورای حکام، نباید موجب دریافت سیگنال اشتباه شود.»

وی افزود: «تجربه دو سال اخیر بویژه تا مهر ماه ۹۸ ،نشان داده است نرخ ارز قابل کنترل است.»

وی تاکید کرد که علیرغم محدودیت درآمد نفت، موازنه مبادلات خارجی کشور مناسب است. بانک مرکزی نیز، علیرغم تداوم فشار آمریکا، ارز مورد نیاز فعالان اقتصادی را تأمین خواهد کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کاهش قیمت دلار به هزار تومان رسید

رکورد تاریخی بهای ارز و سکه در ایران؛ دلار از مرز ۶۴ هزار تومان گذشت

قیمت ارز در بازار ایران رکورد تازه‌ای زد؛ دلار به بالای ۶۳ و یورو به مرز ۶۸ هزار تومان رسید