دانشمندان آرژانتینی: پلاسمای اسب می‌تواند در مقابله با کووید-۱۹ موثر باشد

تحقیقات دانشمندان آرژانتینی
تحقیقات دانشمندان آرژانتینی Copyright خبرگزاری فرانسه
Copyright خبرگزاری فرانسه
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

به گفته سرپرست این تیم پژوهشی، سرمی که بدین ترتیب به دست می‌آید ۲۰ الی ۱۰۰ برابر بیشتر از سرم مبتلایان به کووید-۱۹ در حال نقاهت قدرت خنثی کردن ویروس جدید کرونا را دارد.

آگهی

 شرکت بیوتکنولوژی «ایمونوا» در آرژانتین در حال ساخت سرم ضد کووید ۱۹ است. در این روش، پلاسمای خون اسب به روش پلاسمافرزیس به دست آمده و از آن سرمی برای جلوگیری از ورود ویروس جدید کرونای به سلول‌ها می‌شود. طبق گفته محققان آرژانتینی، این دارو تنها در مراحل اولیه ابتلا به بیماری کووید ۱۹ موثر خواهد بود.

لینوس اسپاتز، سرپرست گروه پژوهشی این شرکت در این باره می‌گوید: «واکسن زدن در درازمدت همیشه بهترین روش است. اما این دارو در صورتی که در مراحل اولیه شروع بیماری کووید ۱۹ به بیماران داده شود از ورود ویروس به سلول‌ها جلوگیری می‌کند.»

به گفته او خون اسب مانند یک «کارخانه بیولوژیکی» عمل می‌کند: «اسب‌ها مثل کارخانه زیستی هستند، هیچ اتفاقی برایشان نمی‌افتد. این کار مثل واکسن زدن آنها علیه چیزی است. آنها پادتن تولید می‌کنند و شما می‌توانید مقدار زیادی از این پادتن‌ها را بدست بیاورید، چرا که می‌توانید از طریق پلاسمافرزیس مقدار زیادی سرم تولید کنید. در این روش، خونی که از اسب‌ها گرفته شده دوباره به بدنشان منتقل می‌شود.»

به گفته سرپرست این تیم پژوهشی، سرمی که بدین ترتیب به دست می‌آید ۲۰ الی ۱۰۰ برابر بیشتر از سرم مبتلایان به کووید-۱۹ در حال نقاهت قدرت خنثی کردن ویروس جدید کرونا را دارد.

این شرکت بنا دارد داروی جدید را ظرف ۱۵ الی ۲۰ روز آینده در ۱۵ بیمارستان و کلینیک خصوصی در بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین، بر روی حدود ۲۵۰ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ آزمایش کند. به گفته سرپرست تیم پژوهشی پیش‌بینی شده آزمایش این دارو دو ماه به طول انجامد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افزایش موارد «کووید مستمر»؛ وقتی علائم بیماری ماه‌ها فرد را درگیر می‌کند

مثله کردن رازآلود اسب‌ها در فرانسه؛ وزیر کشاورزی: هیچ احتمالی منتفی نیست

رای دادگاه آرژانتین: ایران مسئول حملات ۳۰ سال پیش به سفارت اسرائیل و مرکز یهودیان «آمیا» است