یونان مرزها را به روی گردشگران بین المللی باز کرد

Greek Prime Minister's Office
Greek Prime Minister's Office Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تنها در سال گذشته میلادی حضور ۳۳ میلیون گردشگر در یونان ۱۹ میلیارد یورو درآمد برای این کشور داشت.

آگهی

یونان بطور رسمی از روز دوشنبه مرزهای خود را به روی گردشگران خارجی باز کرد. اولین پروازهای بین‌المللی در این روز نیز به مقصد شهرهای آتن و تسالونیکی انجام خواهد شد.

هتل‌ها، موزه‌ها و سالن‌های ورزشی در حال بازگشایی هستند و ممنوعیت پروازهای بین‌المللی از مبدا ایتالیا، اسپانیا و هلند به این کشور برداشته شده است. با این وجود ممنوعیت پرواز از مبدا بریتانیا همچنان برقرار است و برای مسافران از مبدا ترکیه نیز سختگیری‌هایی وضع شده است.

پروازهای بین‌المللی به فرودگاه‌های منطقه‌ای از جمله به جزایر یونان از اول ژوئیه آغاز می‌شود و قرار است از گردشگران در هنگام ورود به این کشور بطور تصادفی آزمایش کرونا گرفته شود.

یونان یکی از کشورهای موفق اروپا در موضوع کنترل بیماری همه‌گیر کووید۱۹ است. شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور حدودا ۱۱ میلیون نفری، ۳ هزار و ۱۲۱ نفر بوده است. در مجموع نیز ۱۸۳ نفر تا کنون از این بیماری جان باخته‌اند.

یونان یکشنبه را به عنوان پنجمین روزی که هیچ مرگی در این موضوع در سراسر این کشور به ثبت نرسیده، به پایان رساند. این کشور برای کنترل شیوع این ویروس مرگبار، از ماه مارس قوانین سختگیرانه‌ای را به اجرا گذاشت.

اقتصاد یونان به شدت وابسته به گردشگری است. حدود ۷۰۰ هزار نفر در این کشور در صنعت گردشگری فعال هستند و حدود ۲۰٪ از کل تولید ناخالص داخلی این کشور را درآمدهای حاصل از گردشگری تشکیل می‌دهد.

از سر گیری فعالیت‌ها در این بخش برای دولت بسیار مهم است بویژه آنکه آتن همچنان با تبعات یک دهه بحران بدهی دست و پنجه نرم می‌کند.

تنها در سال گذشته میلادی حدود ۳۳ میلیون گردشگر به یونان سفر کردند و باعث ۱۹ میلیارد یورو درآمدزایی برای این کشور مدیترانه‌ای شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تابستان بدون آمریکایی‌ها ۱.۸ میلیارد یورو ضرر برای ایتالیا به دنبال دارد

تصاویر هوایی از اراضی سوخته «رودس»؛ آتش‌سوزی با این جزیره یونان چه کرد

آتش سوزی‌های جنگلی و دستور نخست‌وزیر یونان برای آماده‌ باش: ما در جنگ هستیم