رونق روی موج کاهش بیکاری در آمریکا؛ شاخص‌های آتی سهام به سطح فوریه بازگشت

 New York Stock Exchange
New York Stock Exchange Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

معاملات قراردادهای آتی سهام در بازارهای مالی آمریکا روز دوشنبه نیز تحت تاثیر جو مثبت ناشی از کاهش نرخ بیکاری در این کشور با رونق همراه بود.

آگهی

معاملات قراردادهای آتی سهام در بازارهای مالی آمریکا روز دوشنبه نیز تحت تاثیر جو مثبت ناشی از کاهش نرخ بیکاری در این کشور با رونق همراه بود. 

گزارش روز جمعه وزارت کار آمریکا نشان داد که بر خلاف پیش‌بینی بسیاری از کارشناسان، نرخ بیکاری در بزرگ‌ترین اقتصاد جهان طی دو ماه آوریل و مه به جای جهش از ۱۴.۷ درصد به ۲۰ درصد با بازگشت به کار ۲.۵ میلیون نفر به ۱۳.۳ درصد کاهش یافته است. 

افزایش امیدواری‌ها نسبت به بازگشایی موثر فعالیت‌های اقتصادی در آمریکا موجب شد تا قیمت قراردادهای آتی سهام شرکت‌های هواپیمایی و کشتیرانی‌های تفریحی روز دوشنبه صعود دوباره خود را آغاز کنند؛ رخدادی که موجب ادامه صعود شاخص‌های معاملات آتی بورس نیویورک شد. 

بر این اساس، شاخص آتی داوجونز که نشان دهنده متوسط قیمت قراردادهای آتی سهام شرکت‌های صنعتی است، ۲۵۵ واحد رشد کرد و شاخص آتی ۵۰۰ شرکت برتر(S&P 500 Index) نیز روز دوشنبه ۱۹.۵ واحد بالا رفت. 

بدین ترتیب این دو شاخص به بالاترین حد از هفته پایانی فوریه گذشته تاکنون رسیدند.

همزمان بانک مرکزی آمریکا در آستانه برگزاری نشست دو روزه‌ای برای تعیین سیاست‌های آتی خود قرار دارد. این نشست که روز چهارشنبه به پایان خواهد رسید، نخستین نشست این بانک پس از اظهارنظر آوریل گذشته رییس آن، جروم پاول است که گفته بود، اقتصاد ایالات متحده تبعات اجرای سیاست قرنطینه عمومی با هدف مهار شیوع ویروس کرونا را تا بیش از یکسال آینده باید تحمل کند. 

سرمایه‌گذاران امیدوارند که بررسی گزارش بهبود وضعیت بازار کار آمریکا در این نشست به منزله افزایش سرعت اقتصاد آمریکا برای خروج از رکود ارزیابی شود. 

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید 

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دغدغه جهانی اجتناب از ریسک کرونا؛ ۷ قاعده طلایی برای سرمایه‌گذاری در بورس چیست؟

کدام بازار سرمایه در طول ۱۰ سال گذشته سود بیشتری داشته است: بیت کوین یا مسکن در لندن؟

کدام شهرهای اروپا برای راه‌اندازی استارت‌آپ بهترین هستند؟