قیمت نفت به بالاترین حد در سه ماه گذشته رسید

11th OPEC and OPEC+ Meeting
11th OPEC and OPEC+ Meeting Copyright SHANA/Hassan Hoseini
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

قیمت جهانی نفت در واکنش به تصمیم روز شنبه کشورهای تولید کننده نفت برای تمدید دوره کاهش تولید به بالاترین حد در سه ماه گذشته رسید.

آگهی

قیمت جهانی نفت در واکنش به تصمیم روز شنبه کشورهای تولید کننده نفت برای تمدید دوره کاهش تولید به بالاترین حد در سه ماه گذشته رسید.

در پایان معاملات روز شنبه بازار جهانی نفت، قیمت هر بشکه نفت پایه برنت با ۵.۷۸ درصد افزایش به ۴۲ دلار و ۳۰ سنت رسید که بالاترین حد بهای نفت از روز ۶ مارس گذشته تاکنون به شمار می‌رود.

در پایان یازدهمین نشست ۲۳ تولیدکننده عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) که به ریاست عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی و همکاری الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، کاهش تولید روزانه ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه‌ای برای یک دوره یک ماهه تمدید شد.

در این نشست، عراق، نیجریه و آنگولا و قزاقستان متعهد شدند که با پایبندی صددرصدی به کاهش تولید در ماه‌های آینده، تخطی پیشین خود از توافق آوریل را طی سه ماه آینده جبران کنند. همچنین مکزیک، ایران، لیبی و ونزوئلا نیز از کاهش تولید معاف شدند.

۲۳ کشور تولیدکننده نفت عضو و غیر عضو اوپک در نشست آوریل گذشته در خصوص کاهش تولید در سه مرحله به ترتیب ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه برای مدت دو ماه، ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه برای ۶ ماه و ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه برای ۱۶ ماه به توافق رسیده بودند.

قیمت جهانی نفت تحت تاثیر رکود اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا از ۶۶ دلار در ابتدای ژانویه ۲۰۲۰ به ۱۹ دلار طی معاملات ۲۱ آوریل گذشته سقوط کرد. ارزیابی‌ها از ادامه کاهش تقاضای نفت طی سال ۲۰۲۰، عربستان سعودی به عنوان رهبر اوپک و روسیه به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده اوپک پلاس را متقاعد کرد تا با برگزاری نشست‌های مشترک و انجام توافق در مورد کاهش تولید از سقوط بیشتر بهای جهانی نفت جلوگیری کنند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پیش‌بینی تازه از آینده بازار؛ نفت تا پایان ۲۰۲۱ به قیمت قبل از کرونا نمی‌رسد

عربستان سعودی برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند

بلینکن بار دیگر در خاورمیانه؛ وزیر خارجه آمریکا برای آتش‌بس در غزه رایزنی می‌کند