درخواست فرماندار نیویورک از معترضان: تست کرونا بدهید

تظاهرات علیه نژادپرستی در نیویورک
تظاهرات علیه نژادپرستی در نیویورک Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقامات محلی در شهرهای سیاتل، سانفرانسیسکو و آتلانتا نیز پیش از این به دنبال برگزاری تظاهرات اعتراض‌آمیز از شرکت‌کنندگان خواسته بودند که تست کرونا بدهند.

آگهی

اندرو کوئومو، فرماندار ایالت نیویورک در آمریکا روز یکشنبه از شرکت کنندگان در تظاهرات علیه نژادپرستی خواست که تست کرونا بدهند.

درخواست فرماندار ایالت نیویورک در حالی مطرح می شود که این ایالت چند هفته پیش کانون اصلی شیوع ویروس جدید کرونا در آمریکا بود. شهر نیویورک نیز این روزها برای رفع محدودیت های اعمال شده برای جلوگیری از شیوع این ویروس آماده می شود.

بیل دوبلازیو، شهردار نیویورک نیز روز یکشنبه اعلام کرد که مقررات منع رفت و آمد در این شهر که به دنبال اعتراض به تبعیض نژادی در آمریکا به اجرا گذاشته شده بود لغو شده است.

فرماندار نیویورک روز یکشنبه اعلام کرد که ۱۵ مرکز انجام آزمایش ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا برای تست گیری از تظاهرکنندگان دائر کرده است. مقامات محلی در شهرهای سیاتل، سانفرانسیسکو و آتلانتا نیز پیش از این به دنبال برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز از شرکت کنندگان خواسته بودند که تست کرونا بدهند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

AP Photo
معترضان به مرگ جورج فلوید در آمریکاAP Photo

بسیاری از شرکت کنندگان در اعتراض ها به نژادپرستی و خشونت پلیس آمریکا تاکید می کنند که از خطر ابتلا به ویروس جدید کرونا آگاهی دارند اما ترجیح می دهند «خطر ابتلا» به این ویروس را بپذیرند و در تظاهرات شرکت کنند.

شهرهای مختلف آمریکا روز شنبه شاهد حضور بیشترین تعداد تظاهرکننده از زمان کشته شدن جورج فلوید در روز ۲۵ مه (پنجم خرداد) بودند. تظاهرات روزهای اخیر در شهرهای مختلف ایالات متحده در آرامش برگزار شده است و به همین دلیل بسیاری از شهرها مقررات منع رفت و آمد را لغو کرده اند.

جورج فلوید، مردی سیاهپوست و ۴۶ ساله بود که پس از بازداشت در شهر مینیاپولیس به دست یک مامور پلیس سفیدپوست کشته شد. این مامور پلیس مینیاپولیس زانوی خود را به مدت چند دقیقه بر روی گردن جورج فلوید قرار داده بود. جورج فلوید پیش از مرگ چند بار گفته بود که «نمی توانم نفس بکشم.»

این جمله جورج فلوید به شعار بسیاری از معترضان به تبعیض نژادی و خشونت پلیس علیه سیاهپوستان تبدیل شد. مراسم ترحیم و خاکسپاری جورج فلوید قرار است روز سه شنبه در شهر هیوستون در ایالت تگزاس برگزار شود.

از سوی دیگر دونالد ترامپ، رئيس جمهوری آمریکا روز یکشنبه به سربازان گارد ملی که در واشنگتن مستقر شده بودند دستور داد که به پایگاه های خود بازگردند. سربازان گارد ملی آمریکا در چند شهر از جمله واشنگتن و مینیاپولیس مستقر شده بودند تا وضعیت این شهرها را به دنبال اعتراض های اخیر کنترل کنند.

کشته شدن جورج فلوید علاوه بر آمریکا در بسیاری از کشورهای جهان نیز اعتراض هایی را برانگیخت. هزاران نفر روز یکشنبه در بسیاری از شهرهای اروپایی علیه تبعیض نژادی و خشونت پلیس آمریکا علیه سیاهپوستان تظاهرات کردند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا از دو میلیون نفر فراتر رفت

۲ هفته قرنطینه برای مسافرانی که از دوشنبه وارد بریتانیا می شوند

شهردار واشنگتن با تغییر نام خیابان مشرف به کاخ سفید ترامپ را به چالش کشید