۱۲ شبه نظامی افغان و عراقی در حمله هوایی به شرق سوریه کشته شدند

عکس آرشیوی از حضور نیروهای خارجی در جنگ سوریه
عکس آرشیوی از حضور نیروهای خارجی در جنگ سوریه Copyright Jaber al-Helo/Copyright 2016 The Associated Press. All rights reserved.
نگارش از یورونیوز با استفاده از  AFP
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید به احتمال زیاد هواپیماهای اسرائیلی عامل این حمله بودند.

آگهی

دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید دست‌کم ۱۲ شبه نظامی افغان و عراقی شامگاه شنبه در جریان حملات هوایی به استان دیرالزور سوریه جان خود را از دست داده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از رامی عبدالرحمن سخنگوی این گروه، ستاد فرماندهی شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در شرق استان دیرالزور در مرز با عراق، شامگاه شنبه ۶ ژوئن هدف ۸ حمله هوایی قرار گرفت. در جریان این حملات که احتمالا هواپیماهای اسرائیلی عامل آن بوده اند، دست‌کم ۱۲ شبه نظامی افغان و عراقی جان باختند و خودروها و ادوات نظامی این گروه منهدم شد.

اسرائیل به ندرت مسئولیت حمله به نیروهای ایرانی و غیر ایرانی فعال در سوریه را بر عهده می‌گیرد. با این حال، یکی از فرماندهان ارتش این کشور سال گذشته اعلام کرد از زمان آغاز جنگ داخلی در سوریه، اسرائیل بیش از دو هزار عملیات علیه نیروهای ارتش سوریه، حزب‌الله لبنان و شبه‌نظامیان طرفدار ایران در این کشور انجام داده است.

در آخرین حمله مشابه به شرق سوریه، دست‌کم ۵ شبه نظامی غیرسوری دیگر کشته شده بودند.

با وجود آنکه نیروهای نظامی دولت سوریه در دو سال اخیر مناطق عمده‌ای از این کشور جنگ‌زده را از شورشیان عمدتا اسلام‌گرا بازپس گرفته اند، مخالفان همچنان حضور فعالی در برخی مناطق مرزی این کشور و به‌ویژه استان شمالی ادلب دارند.

اسرائیل بارها اعلام کرده است که به ایران اجازه نمی‌دهد پایگاه نظامی خود را در سوریه تحکیم کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ارتش عراق: دلیل انفجار انبار مهمات در جنوب بغداد گرمای هوا بود

ارتش سوریه: در حمله هوایی اسرائیل به حومه دمشق ۳ نفر کشته شدند

دیده‌بان حقوق بشر سوریه: یک نظامی ایرانی در حمله هوایی اسرائیل به سوریه کشته شد