سازمان جهانی بهداشت: هرجا رعایت فاصلهٔ اجتماعی ممکن نیست ماسک بزنید

هنرمندان دوره‌گرد در مکزیکوسیتی در انتظار تحویل گرفتن خرید خود هستند
هنرمندان دوره‌گرد در مکزیکوسیتی در انتظار تحویل گرفتن خرید خود هستند Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در مناطقی که رعایت فاصلهٔ اجتماعی در آنها ممکن نیست، افراد بالای ۶۰ سال و آنها که بیمار هستند باید همچنان ماسک بزنند.

آگهی

سازمان جهانی بهداشت در آخرین بیانیهٔ خود بر ضرورت استفاده از ماسک در مناطق شیوع بیماری کووید-۱۹ تأکید کرد.

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت شامگاه جمعه اعلام کرد در مناطقی که ویروس کرونا همچنان در آنها شایع بوده و رعایت فاصلهٔ اجتماعی در آنها ممکن نیست، مردم باید در اماکن عمومی از ماسک پارچه‌ای استفاده کنند.

تدروس ادهانوم همچنین گفت در مناطقی که رعایت فاصلهٔ اجتماعی در آنها دشوار است، افراد بالای ۶۰ سال و آنها که بیمار هستند باید همچنان ماسک بزنند.

مقامات این سازمان پیش از این و با توجه به کمبود ماسک بهداشتی در دنیا اعلام کرده بودند که تنها مبتلایان به کوید-۱۹ و کسانی که از آنها مراقبت می‌کنند و نیز کارکنان بهداشت و درمان، باید از ماسک بهداشتی استفاده کنند.

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت همچنین در کنفرانسی خبری شامگاه جمعه بر این نکته تأکید کرد که استفاده از ماسک به‌خودی‌خود سبب پیشگیری از ابتلا به این بیماری نمی‌شود بلکه باید موارد بهداشت فردی نظیر شستشوی منظم دست‌ها، حفظ فاصلهٔ اجتماعی را رعایت کرد و راهبُردهای پیشگیرانه را در نظر داشت.

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت پیش از این اعلام کرده بودند که احتمال آنکه این بیماری از افرادی که بدون علائم به آن دچارند به دیگران منتقل شود کم است اما این نظر بعد تغییر کرد و توصیهٔ اخیر این سازمان برای استفاده از ماسک پارچه‌ای نیز به همین دلیل صورت می‌گیرد.

همچنین در بیانیهٔ سازمان جهانی بهداشت به کارکنان بهداشت و درمان در مناطقی که ویروس در آنها همچنان شایع است توصیه کرده حتما در هر حال از ماسک بهداشتی استفاده کنند، حتی اگر مرکز درمانی بیمار مبتلا به کرونا نداشته باشد.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

سازمان‌های بهداشتی در کشورهای مختلف از جمله آمریکا و بریتانیا همچنان به شهروندان توصیه می‌کنند در اماکن عمومی از ماسک یا پوشش پارچه‌ایِ دهان‌وبینی استفاده کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ماسک یا طلق محافظ، کدامیک برای جلوگیری از ابتلا به کرونا موثرتر است؟

چالش کاراکتر خود را برگزین؛ سگ ماسک‌پوش مدل‌های مختلف برخورد با ویروس کرونا را اجرا می‌کند

پس از ماه‌ها کمبود تجهیزات، فرانسه ۴۰ میلیون ماسک بدون مشتری دارد