واکنش ترامپ به اعتراض مقابل کاخ سفید: سگ‌های وحشی و اسلحه شوم آماده بودند

تظاهرات در برابر کاخ سفید
تظاهرات در برابر کاخ سفید Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تظاهرکنندگان در برابر کاخ سفید ضمن اعتراض به کشته شدن جورج فلوید، مرد سیاهپوست ۴۶ ساله در مینیاپولیس شعارهایی علیه رئیس‌جمهوری ایالات متحده سر دادند.

آگهی

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به تظاهرات روز جمعه در مقابل کاخ سفید از آمادگی «سگ های وحشی» و «اسلحه شوم» سرویس مخفی این کشور برای مقابله با معترضان سخن گفت.

تظاهرکنندگان در برابر کاخ سفید ضمن اعتراض به کشته شدن جورج فلوید، مرد سیاهپوست ۴۶ ساله در مینیاپولیس شعارهایی علیه رئیس جمهوری ایالات متحده سر دادند. یک مامور پلیس مینیاپولیس روز دوشنبه جورج فلوید را هنگام بازداشت به قتل رساند. انتشار تصاویری از این مامور پلیس که با قرار دادن زانوی خود بر روی گردن جورج فلوید باعث مرگ او می شود اعتراض های زیادی را در آمریکا برانگیخته است.

شماری از تظاهرکنندگان در برابر کاخ سفید روز جمعه تلاش کردند تا از موانعی که سرویس مخفی آمریکا در اطراف کاخ سفید ایجاد کرده بود عبور کنند. سرویس مخفی آمریکا وظیفه محافظت از رئیس جمهوری و دیگر مقامات این کشور را برعهده دارد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

AP Photo
تظاهرات در برابر کاخ سفیدAP Photo

دونالد ترامپ روز شنبه در واکنش به تظاهرات در برابر کاخ سفید ضمن تشکر از سرویس مخفی در صفحه توئیتر خود نوشت: «جمعیت زیادی آمده بود که به صورت حرفه ای سازماندهی شده بود. اما هیچ کس حتی در آستانه عبور از نرده ها هم قرار نداشت. اگر این کار [عبور از نرده ها] را انجام می دادند با وحشی ترین سگها و شوم ترین سلاح هایی که من تاکنون دیده ام روبرو می شدند.»

شبکه اجتماعی توئیتر که روز جمعه یکی از توئیت های دونالد ترامپ را به دلیل «تمجید از خشونت» پنهان کرده بود تا لحظه تنظیم این خبر اقدام مشابهی را برای توئیت های جدید رئیس جمهوری آمریکا انجام نداده است.

دونالد ترامپ در توئیتی جداگانه همچنین به طور تلویحی از هواداران خود خواسته است که شنبه شب در مقابل کاخ سفید تجمع کنند. امری که نگرانی هایی را بابت درگیری احتمالی بین معترضان به مرگ جورج فلوید و طرفداران رئیس جمهوری پدید آورده است.

در تحولی دیگر فرماندار ایالت جورجیا روز شنبه پس از تظاهرات جمعه شب در شهر آتلانتا در این ایالت وضعیت اضطراری اعلام کرد. این در حالی است که گارد ملی آمریکا برای مقابله با اعتراض ها در ایالت های مختلف آماده می شود. حدود ۵۰۰ سرباز گارد ملی تنها برای رویارویی با معترضان در شهر مینیاپولیس در ایالت مینه سوتا بسیج شده اند. فرماندار مینه سوتا اعلام کرده است که بیش از هزار سرباز دیگر گارد ملی را برای کمک به برقراری نظم و آرامش در مینیاپولیس فراخوانده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترامپ انجیل بدست همزمان با ناآرامی‌های آمریکا: کشوری فوق‌العاده‌ای باقی خواهیم ماند

بازداشت ده‌ها معترض طرفدار فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا؛ اعتراض‌ها فراگیر شد

یهودیان مخالف حملات اسرائیل به غزه در کنگره آمریکا: به نام ما جنگ نکنید