درگیری مسلحانه یکصد نفر در حومۀ پایتخت اوکراین

Efrem Lukatsky
Efrem Lukatsky Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در فیلم‌های آماتوری که از داخل آپارتمان شماری از همسایگان گرفته و در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، مردانی دیده می‌شوند که لباس تیره به تن و ماسک بر چهره دارند و به سوی یکدیگر تیراندازی می‌کنند.

آگهی

دهها نفر که برخی از آنها اسلحه شکاری در دست داشتند، بامداد جمعه در یک منطقه مسکونی در حومۀ شهر کی‌یف، پایتخت اوکراین شروع به تیراندازی به سوی یکدیگر کردند.

بنا بر اعلام مسئولان منطقه دست‌کم ۳ نفر در این حادثه زخمی شده و بیست نفر نیز توسط پلیس دستگیر شده‌اند.

آرسن اواکوف، وزیر کشور اوکراین شمار افراد شرکت کننده در این درگیری را حدود ۱۰۰ نفر اعلام کرده است. گفته می‌شود برخی از آنها از دیگر مناطق به محل درگیری آمده بودند.

در فیلم‌های آماتوری که از داخل آپارتمان شماری از همسایگان گرفته و در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، مردانی دیده می‌شوند که لباس تیره به تن و ماسک بر چهره دارند و به سوی یکدیگر تیراندازی می‌کنند. برخی نیز پشت درختان پنهان شده و از آنجا مشغول تیراندازی بودند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین از دولت خواسته است که بسرعت انجام تحقیقات دربارۀ این حادثه را آغاز و عاملان آن را مجازات کنند.

در بیانیه دفتر ریاست جمهوری اوکراین آمده است: «بر اساس گزارش وزیر کشور به رئیس جمهور، این درگیری بین نمایندگان شرکت‌های فعال در زمنیه حمل و نقل مسافر روی داده است.»

وزار کشور همچنین اعلام کرده است که رئیس پلیس «وینیتسیا» که برخی تیراندازان از آنجا به محل درگیری آمده بودند اخراج شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دانلود جعبۀ سیاه هواپیمای سرنگون شدۀ اوکراین برای مدت نامعلومی به تعویق افتاد

ترامپ یک مقام اطلاعاتی درگیر در پروندۀ افشاگری «اوکراین گیت» را اخراج کرد

گروهی از نیروهای روس هوادار اوکراین به مناطق مرزی در روسیه حمله کردند