پنج واکسن تاکنون در چین برای درمان کووید-۱۹ روی انسان آزمایش شده است

محققان در پی تولید واکسن برای مقابله با ویروس جدید کرونا
محققان در پی تولید واکسن برای مقابله با ویروس جدید کرونا Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

معاون کمیسیون بهداشت ملی چین اعلام کرد که این کشور در حال حاضر پنج واکسن بالقوه برای درمان بیماری کووید-۱۹ را روی انسان آزمایش کرده است و واکسن‌های بیشتری نیز در راه است.

آگهی

معاون کمیسیون بهداشت ملی چین اعلام کرد که این کشور در حال حاضر پنج واکسن بالقوه برای درمان بیماری کووید-۱۹ را روی انسان آزمایش کرده است و واکسن‌های بیشتری نیز در راه است. همزمان محققان در جهان در حال رقابتی سخت برای یافتن درمان برای این ویروس مرگبار هستند.

دولت چین به منظور محافظت از شهروندان این کشور و همچنین با هدف آرام کردن منتقدان غربی درباره مدیریت این بیماری همه‌گیر، موسسات دولتی و شرکت‌های خصوصی را به تسریع در تحقیقات خود ترغیب می‌کند.

معاون کمیسیون بهداشت ملی چین، امروز جمعه در یک نشست خبری تاکید کرد که «به‌خاطر همکاری خوب بین بخش خدمات درمانی، بیمارستان‌ها و پژوهشگاه‌ها، در روند تولید واکسن پیشرفت دیده می‌شود.»

وی تصریح کرد که در مجموع ۲ هزار و ۵۷۵ داوطلب در پروژه‌های مختلف، واکسینه شده‌اند. وی افزود: «تاکنون هیچ عارضه جانبی خاصی گزارش نشده است.»

بنابراین پنج طرح تولید واکسن در چین در حال انجام مراحل آزمایش‌های بالینی خود است ولی تاکنون چهار مورد آن اعلام رسمی شده است.

چهار پروژه معرفی شده کدامند؟

آکادمی نظامی علوم پزشکی ارتش چین با همکاری شرکت کانسینو بیولوژیک با شیوه‌ای جدید اقدام به استفاده از آدنوویروس برای تولید واکسن برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ کرده‌اند. آدنوویروس در واقع خود ویروس ناقلی است که می‌تواند پاتوژن (عامل بیماری‌زا) را به داخل بدن منتقل کند.

 پروژه های دیگر واکسن‌های متداول‌تری حاوی پاتوژن‌های (عوامل بیماری‌زا) غیرفعال ویروس عامل کووید-۱۹ هستند که برای ایجاد پاسخ ایمنی در بدن بیمار استفاده می‌شوند.

دو پروژه از سوی گروه ملی بیوتکنولوژی چین هدایت می‌شود که یکی از این پروژه‌ها واکسنی است که توسط انستیتوی محصولات بیولوژیکی با همکاری موسسه ویروس‌شناسی ووهان تولید شده است و مراحل بالینی خود را می‌گذراند. اما دومین پروژه این مرکز در همکاری با مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین ساخته شده است.

چهارمین پروژه تولید واکسن در چین را شرکت سینوواک مستقر در پکن پیگیری می‌کند. این شرکت دارویی به رسانه‌ها گفته است در حال حاضر توان تولید ۱۰۰ میلیون واکسن مقابله با ویروس کرونا در سال را دارد و می تواند جهان را نجات دهد. البته طبق گفته مسئولان این شرکت هنوز روند آزمایش‌های بالینی این واکسن به پایان نرسیده است اما آن‌ها مدعی هستند که به محصول خود اطمینان دارند.

«سینوواک بیوتک» یک شرکت خصوصی است، در سال ۲۰۰۹، نیز با پیشی گرفتن از رقبا موفق شد برای اولین بار واکسن مقابله با «آنفولانزای خوکی» H1N1 را در بازار عرضه کند.

هنوز درباره پروژه پنجم تولید واکسن در چین اطلاع رسانی دقیقی صورت نگرفته است.

به گفته معاون کمیسیون بهداشت عمومی چین مقام‌های این کشور می‌توانند در ماه ژوئن (دو هفته دیگر) برای آزمایش‌های بیشتر بر روی انسان به این شرکت‌های دارای مجوز ساخت واکسن کرونا، چراغ سبز نشان دهند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آیا اساسا می‌توان به تولید واکسن برای کرونا امیدوار بود؟

آیا زنان کمتر از مردان «روان‌آزار» هستند؟

ناف شما تو رفته است یا برآمده، آیا می‌دانید چرا؟