استفاده از کولرمی‌تواند موجب پخش ویروس کرونا شود؟

Serbia Daily Life
Serbia Daily Life Copyright Darko Vojinovic/Copyright 2018 The Associated Press. All rights reserved.
Copyright Darko Vojinovic/Copyright 2018 The Associated Press. All rights reserved.
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

البته این موضوع برای مصارف خانگی کاربردی ندارد و بیشتر در خصوص مغازه‌ها و فروشگاه‌های تجاری که افراد مختلفی در آن تردد می‌کنند باید مورد توجه قرار گیرد.

آگهی

مدیرکل ستاد نیروهای هوایی و عضو کمیته کووید ۱۹ در وزارت بهداشت یونان می‌گوید استفاده از کولر در تابستان می‌تواند ویروس کرونا را پخش و منتقل کند.

سرلشکر دیمیتریوس هاتزیگوریگو در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به این موضوع افزود: «سیستم‌های تهویه مرکزی که مورد استفاده قرار می‌دهیم می‌توانند ویروس کرونا که در محیط حضور دارد را پخش کند.»

آقای هاتزیگوریگو همچنین توصیه کرد تا حد امکان از کولر استفاده نشود و در صورت لزوم باید اطمینان حاصل کرد که یک پنجره باز است و از آن طریق هوای تازه وارد اتاق می‌شود.

او همچنین تاکید کرد باید از تعویض زودهنگام فیلترهای کولرها و وسایل سرمایشی اطمینان حاصل کرد.

این توصیه‌های بهداشتی که قرار است در یونان اجرایی شود، به قبرس هم توصیه شده و در بخش یونانی نشین این جزیره در دستور کار قرار خواهد گرفت.

البته مقام‌های یونانی تاکید کردند که استفاده از کولر در منزل خطری ندارد چرا که اعضای خانواده می‌دانند که در بینشان فردی مبتلا به کووید ۱۹ وجود ندارد اما این توصیه‌ها بیشتر برای اماکن عمومی و همچنین فروشگاه‌ها و مغازه‌ها کاربرد دارد.

ویروس کرونا تاکنون بیش از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را در سراسر جهان آلوده خود کرده است. در یونان تاکنون ۲۷۷۰ مورد ابتلا به کووید ۱۹ گزارش شده و از این تعداد ۱۵۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند. تعداد مبتلایان و کشته شدگان در قبرس هم به ترتیب ۹۰۷ و ۱۷ نفر بوده‌اند.

فصل تابستان در یونان به نسبت اغلب کشورهای اروپایی گرم است و استفاده از کولر گازی در اغلب مناطق یونان به ویژه جزیره های توریستی آن رایج است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اولین در اروپا؛ اسلوونی پایان همه گیری کرونا را اعلام کرد

ضربه کرونا بر اقتصاد؛ آلمان خود را برای رکود اقتصادی آماده می‌کند

غزه در آستانه قحطی؛ کشتی کمک‌رسانی از قبرس به راه افتاد