آمریکا: حملات هکرهای ایرانی و چینی می‌تواند مانع ساخت واکسن کرونا شود

آمریکا: حملات هکرهای ایرانی و چینی می‌تواند مانع ساخت واکسن کرونا شود
Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آمریکا هکرهای چینی و ایرانی را به حملاتی مستمری متهم کرد که می‌تواند مانع یافتن واکسن مقابله با ویروس کرونا توسط ایالات متحده شود.

آگهی

آمریکا هکرهای چینی و ایرانی را به حملاتی مستمر متهم کرد که می‌تواند مانع یافتن واکسن مقابله با ویروس کرونا توسط ایالات متحده شود.

روزنامه وال استریت ژورنال روز چهارشنبه با اعلام این خبر به نقل یک مقام‌های رسمی دولت آمریکا نوشت که اهداف این حملات که از تاریخ سوم ژانویه آغاز شده، شرکت‌های داروسازی و بیمارستان‌ها و همچنین دانشگاه‌های در حال پژوهش در خصوص ساخت واکسن کرونا بوده است.

همزمان اداره تحقیقات فدرال آمریکا موسوم به اف‌بی‌آی و وزارت امنیت داخلی با انتشار اطلاعیه‌ای مشترک اعلام کردند که در حال تحقیق در مورد تبعات حملات سایبری هکرهای وابسته به دولت چین هستند.

البته در این اطلاعیه اشاره‌ای مستقیمی به دست داشتن هکرهای ایرانی در این حملات نشده است ولی خبرگزاری رویترز هفته گذشته خبر داد که تعدادی از هکرهای ایرانی شرکت داروسازی آمریکایی گیلئاد را هدف قرار داده‌اند. این شرکت تولیدکننده داروی «رمدسیویر» (remdesivir) که گفته می‌شود تاکنون تاثیر درمانی قابل توجهی برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا داشته است. این دارو پیشتر برای درمان بیماری ایبولا و عفونت‌های ویروس ماربورگ ساخته شده بود.

پیش از این نیز نیویورک تایمز گزارش داده بود که اف‌بی‌آی در کنار وزارت امنیت داخلی این کشور در حال آماده سازی یک «اخطاریه رسمی به دولت چین» دربارۀ نفوذ هکرهای این کشور به دامنه اطلاعات و داده‌های آمریکا در زمینه تحقیقات مرتبط با کشف واکسن کروناست. با این حال، چین با رد این اتهام اعلام کرده بود که تحقیقات برای یافتن واکسن کرونا در این کشور بسیار پیشرفت کرده و محققان چینی نیازی به داده‌ها و اطلاعات آمریکا ندارند.

پیش از این نیز بریتانیا و ایالات متحده در بیانیه‌ای مشترک به ورود «هکرهای خارجی به اطلاعات مرتبط با بیماری کووید-۱۹» هشدار داده بودند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مدیر اف بی آی: هکرهای چینی منتظر فرصت هستند تا به آمریکا حمله‌ای ویرانگر بکنند

اعضای کنگره آمریکا به طور فراجناحی به دنبال واکنش سریع به حملات ایران به اسرائیل هستند

مجلس نمایندگان آمریکا «از نهر تا بحر» را به عنوان شعار «یهودستیزانه» محکوم کرد