سندروم التهابی احتمالا مرتبط با کرونا، جان سه کودک را در نیویورک گرفت

شماری از  کودکان در نیویورک به یک سندروم نادر التهابی مبتلا شده‌اند
شماری از کودکان در نیویورک به یک سندروم نادر التهابی مبتلا شده‌اند Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اندرو کومو، فرماندار ایالت نیویورک آمریکا گفت که سه کودک در نیویورک در اثر ابتلا به یک سندروم نادر التهابی که احتمالا ارتباط به ویروس جدید کرونا دارد، جان خود را از دست داده‌اند.

آگهی

اندرو کومو، فرماندار ایالت نیویورک آمریکا گفت که سه کودک در نیویورک در اثر ابتلا به یک سندروم نادر التهابی که احتمالا ارتباط به ویروس جدید کرونا دارد، جان خود را از دست داده‌اند.

فرماندار نیویورک از افزایش نگرانی‌ها درباره سندرومی در بین کودکان صحبت کرد که علائم آن با بیماری کاوازاکی و شوک سمی مشابه است که به گفته وی شامل التهاب در رگ‌ها و آسیب‌های احتمالی مرگبار به قلب می‌شود.

وی با ارائه آماری گفت که سه کودک از جمله یک کودک پنج ساله که روز جمعه درگذشت، علائمی شبیه این سندروم را داشتند. تست کرونای این کودکان همچنین طبق گفته آقای کومو مثبت گزارش شده است و یا پادتن مربوطه را داشتند اما هنوز رابطه مرگ آن‌ها با ویروس کرونا به‌طور کامل شناسایی نشده است.

اندرو کومو تاکید کرد که در ایالت نیویورک هم اکنون در حال بررسی وضعیت ۷۳ کودک با علائم مشابه هستند. این موضوع فرض قبلی را که می‌گفت کودکان تا حد زیادی مستعد ابتلا به ویروس کرونا نیستند، زیر سوال می‌برد.

فرماندار نیویورک تاکید کرد که دولت ایالتی با مرکز ژنوم نیویورک و دانشگاه راکفلر همکاری می‌کند تا علت این بیماری تعیین شود.

احتمال دارد این موضوع از هفته‌های پیش آغاز شده باشد اما موارد بیماری با ویروس جدید کرونا مرتبط تشخیص داده نشده باشند
اندرو کومو
فرماندار نیویورک

وی با اشاره به اینکه نوزادان و کودکان دبستانی علائم بیماری شبیه شوک سمی و بیماری کاوازاکی را دارند، افزود: «احتمال دارد این موضوع از هفته‌های پیش آغاز شده باشد اما موارد بیماری با ویروس جدید کرونا مرتبط تشخیص داده نشده باشند.»

شدت گرفتن این بیماری در کودکان البته تنها به آمریکا محدود نبوده و در کشورهایی چون بریتانیا، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا هم گزارش شده است.

این سندروم که علائم بیماری‌های شوک سمی و کاوازاکی را با هم دارد در کودکان خود را با تب، بثورات پوستی، تورم غدد و در موارد شدید التهاب شریان‌های قلب نشان می‌دهد.

هنوز مشخص نیست دقیقا چه ارتباطی بین کاوازاکی و کووید ۱۹ وجود دارد اما پژوهشگران در حال بررسی علت افزایش ناگهانی آمار ابتلا به کاوازاکی در بین کودکان هستند. وزیر بهداشت فرانسه به پارلمان این کشور اعلام کرده اخیرا، ۱۵ مورد کودک به کاوازاکی مبتلا شده‌اند اما پاسخ تست کرونای همه آنها مثبت نبوده است.

با این حال قرار است از دوشنبه ۱۱ مه (۲۲ اردیبهشت) کودکستان‌ها و مدارس دوره ابتدایی در فرانسه فعالیت خود را از سر بگیرند. گرچه این بازگشایی به فراهم بودن شرایط و ارزیابی مقام‌های شهر و مسئولان آموزشی نیز وابسته است. 

از سوی دیگر انجمن کودکان اسپانیا هشدار داده است در صورت بروز علائم سندروم التهابی در میان کودکان باید هرچه سریعتر به مراکز پزشکی و بهداشتی مراجعه شود. البته این نهاد اسپانیایی اعلام کرده خانواده‌ها نباید نگران باشند اما در عین حال باید در خصوص شناسایی و درمان سریع این بیماری توجه کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا نسبت به بیماری مرتبط با کووید ۱۹ در بین کودکان هشدار داد

کودکان قربانی کرونا و نگرانی جهانیان

تصاویری از انتقال هواپیمای مافوق صوت کنکورد از مسیر رودخانه در نیویورک