وزیر بهداشت ایران: با همزمانی کرونا و آنفولانزا، پاییز سختی در پیش داریم

Virus Outbreak Mideast Iran
Virus Outbreak Mideast Iran Copyright Ebrahim Noroozi/Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved.
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزیر بهداشت ایران می‌گوید امیدوار است شدت شیوع فاز دوم شیوع ویروس کرونا به مانند موج ابتدایی نباشد.

آگهی

وزیر بهداشت ایران می‌گوید همزمانی شیوع ویروس کرونا و آنفولانزا پاییز سختی را در کشور رقم خواهند زد. 

سعید نمکیِ، وزیر بهداشت ایران روز شنبه ۲۰ اردیبهشت از احتمال تغییر شکل ویروس کرونا ابراز نگرانی کرد و افزود: « باید در مورد کرونا در حالت آماده باش باشیم. زیرا اگر ویروس تغییر رفتار دهد، تمام معادلات ما بهم می‌ریزد. برآورد می‌شود که در پاییز امسال، آنفلوآنزا و کرونا باهم بروز کنند و پیش بینی می‌شود که یکی از پاییزهای سخت را در پیش داشته باشیم. اگر چنین شد، باید آمادگی کامل داشته باشیم.»

وزیر بهداشت ایران همچنین به تفاوت وضعیت تهران با دیگر شهرها در مبارزه با کرونا اشاره کرد و افزود: « با حدس و احتمال و شاید، نمی‌توان بحران را اداره کرد. شیوه اداره مدیریت بحران به همین صورت است که شما انجام می‌دهید. یعنی ایجاد انسجام قوی بین بخشی و ترسیم دورنمایی از آینده. این شیوه را باید برای مدیریت کلانشهر تهران به عنوان یک برنامه ملی مصوب کنیم و برآن پایبند باشیم و این تشکلی که برای مدیریت تهران به وجود آمده است، باید حفظ شود و با افت و نزول کرونا، آن را رها نکنید.»

وزیر بهداشت ایران البته ابراز امیدواری کرد موج جدید شیوع ویروس کرونا در فصل پاییز به شدت موج ابتدایی نباشد. 

«ما معتقدیم اگر در پاییز، پیک بعدی بروز کند و جهش ژنتیک عمده‌ای به سمت خشونت نداشته باشد، دیگر با شرایطی که تاکنون از سر گذرانده‌ایم مواجه نخواهیم شد و با کرونایی آرام‌تر روبرو خواهیم بود. چراکه وقتی ویروس در طبیعت بچرخد، ایمنی را بالاتر می‌برد، دوم اینکه رفتار ویروس به سمت آرام‌تر شدن پیش می‌رود. سوم اینکه امیدواریم داروهای ضدویروس موثرتری را شناسایی کنیم.»

طبق اعلام آمار رسمی وزارت بهداشت ایران تا کنون بیش از ۱۰۶ هزار نفر در سراسر کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و از این تعداد حدود ۶ هزار و ۶۰۰ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایران: واکسن آنفولانزا تولید شده در داخل به زودی عرضه می‌شود

بدون ماسک در خیابان‌ها؛ مردم و متخصصان نگران شیوع دوباره ویروس کرونا

نتیجه یک پژوهش علمی: واکسن کووید تأثیری کوتاه مدت بر عادت ماهیانه زنان دارد