برگزاری جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان آریزونا با کمک رُبات‌ها

برگزاری جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان آریزونا با کمک رُبات‌ها
Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در پی شیوع گسترده ویروس کرونا و تعطیلی تجمعات در خاک آمریکا، دانشگاه ایالتی آریزونا تصمیم گرفته است با کمک رُبات‌ها جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان خود را برگزار کند.

آگهی

در پی شیوع گسترده ویروس کرونا و تعطیلی تجمعات در خاک آمریکا، دانشگاه ایالتی آریزونا تصمیم گرفته است با کمک رُبات‌ها جشن فارغ التحصیلی دانشجویان خود را برگزار کند.

دانشکده مدیریت دانشگاه آریزونا رُبات هایی موسوم به «رُبات های چهره نما» با قابلیت حرکت را به کار گرفته است تا دانشجویان از راه دور شانس شرکت در مراسم را داشته باشند.

در روز جشن در ۱۱ مه، هر رُبات متحرک با ارتباط اینترنتی به تصویری از دانشجو که در خانه و با لباس مخصوص فارغ التحصیلی نشسته متصل است. از طریق این ارتباط صوتی و تصویری، دانشجو می تواند دیپلم خود را دریافت کند بی‌آنکه به صورت فیزیکی در مراسم حضور داشته باشد.

این دانشکده در بیانیه‌ای با اشاره به سختی‌های ایجاد شده برای دانشجویان در اثر همه گیری کووید ۱۹ گفته است: «این دورهمی مجازی روشی است که انتخاب کرده ایم تا به وسیله آن از انعطاف و تطابق دانشجویان‌مان با واقعیت‌ها در این دوره زمانی چالش برانگیز تشکر کنیم.»

رُبات‌های مورد استفاده محصول شرکت دابل رباتیکز هستند که مقر آن در ایالت کالیفرنیا قرار دارد. مسئولان گفته اند این رُبات‌ها می توانند در صورت نیاز با شروع کلاس‌ها در پاییز ۲۰۲۰ نیز مورد استفاده قرار گیرند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

صندوق نجات کودکان: ۱۰ میلیون کودک در معرض محرومیت دائمی از تحصیل هستند

استفاده از رُبات در بخش مبتلایان به ویروس کرونا در بیمارستان پکن

روبات با حس بویایی که به آتش‌نشانان کمک می‌کند