زمین لرزه تهران پایتخت ایران را لرزاند

زمین لرزه تهران پایتخت ایران را لرزاند
Copyright AP
Copyright AP
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گزارش های اولیه حاکی است کانون زمین‌لرزه حوالی دماوند در مرز استان‌های مازندران و تهران بوده است.

آگهی

بنا به اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، بامداد جمعه ۱۹ اردیبهشت زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۵/۱ ریشتر تهران و بخش‌هایی از شمال و مرکز ایران را لرزاند.

کانون این زلزله در ۶ کیلومتری دماوند در فاصله ۵۶ کیلومتری شرق تهران گزارش شده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا یک فرد ۶۰ ساله در منطقه گیلانوند دماوند« بر اثر فرار دچار ترومای سر شده بود، جان خود را از دست داده است.»

خبرگزاری ایرنا گزارش کرد «مردم در بسیاری از محلات تهران و سایر شهرهای استان پس از وقوع زلزله از خانه های خود خارج شده اند و تردد خودروها در سطح شهر تهران به نحو محسوسی افزایش یافته است.» به گزارش همین منبع «اکنون مردم تهران و شهرستان‌های این استان از ترس به خیابان آمده اند و در پارک‌ها و خیابان‌ها حضور دارند.»

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از شهروندانی که درپی ترس از زلزله از خانه خارج شده اند، خواست که حتما فاصله خود را با دیگران رعایت کنند.

معاون شهردار تهران با انتشار یک پیام توییتری از آمادگی «کلیه مراکز تخلیه امن اضطراری مناطق ۲۲گانه و ۵۲سوله ورزشی» خبر داد.

به گفته رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، این نهاد «مراکز و مناطق امن در هر محله و منطقه را برای تخلیه اضطراری در هنگام بحران‌ها آماده کرده است و لازم است شهروندانی که از ترس زلزله از خانه خود خارج شده اند به این مراکز مراجعه کنند.»

به گزارش خبرگزاری ایسنا مرتضی سلیمی رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمرایران گفت پنج تیم ارزیاب به مناطق زلزله زده در محدوده دماوند اعزام شدند.

به گفته این منبع این زلزله علاوه بر تهران در استان های البرز، قم، قزوین و بخش های از مازندران نیز احساس شد.

مدیر مرکز اورژانس ایران از آماده باش تمامی پایگاه های اورژانس در حالت آماده باش قرار گرفتند و تیم های ارزیاب جهت بررسی شرایط به منطقه اعزام شدند.

محمدجواد آذری جهرمی در یک پیام توییتری نوشت: «به خاطر وقوع زلزله ترافیک تماس های صوتی شهر تهران چندین برابر شده است، لطفا برای آزاد سازی کانال های صوتی از امکان تماس با پیام رسان ها استفاده کنید. هم اکنون ترافیک شبکه دیتاو اینترنت پایین تر از حد نرمال است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

زلزله‌ای شرق استان تهران را لرزاند

زلزلۀ ۵.۱ ریشتری در گیلانغرب؛ تکان‌های زمین خسارتی بر جای نگذاشت

گزارش خبرنگار یورونیوز از زمین لرزه تهران