پهپاد هارون-۱؛ اولین قرارداد نظامی اسرائیل و یونان امضاء شد

 پهپاد هارون-۱؛ اولین قرارداد نظامی اسرائیل و یونان امضاء شد
Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزارت دفاع اسرائیل روز چهارشنبه ۶ مه (۱۷ اردیبهشت) اعلام کرد که این کشور قراردادی با وزارت دفاع یونان برای اجاره دادن پهپادهای نظامی منعقد کرده است.

آگهی

وزارت دفاع اسرائیل روز چهارشنبه ۶ مه (۱۷ اردیبهشت) اعلام کرد که این کشور قراردادی با وزارت دفاع یونان برای اجاره دادن پهپادهای نظامی منعقد کرده است. این نخستین باری است که دو کشور قراردادی بر سر تجهیزات نظامی با یکدیگر امضا می‌کنند.

مطابق این توافق، وزارت دفاع اسرائیل وظیفه تامین هواپیماهای بدون سرنشین «هارون ۱» را برای ارتش یونان به مدت سه سال بر عهده خواهد گرفت.

هارون ۱ یک پهپاد تجسسی نظامی است که توسط صنایع هوافضای اسرائیل ساخته شده و از بزرگترین پهپادهای جهان در نوع خود به شمار می‌رود.

این پهپاد که قابلیت پرواز در روز و در شب را دارد، می تواند ساعت های طولانی به پرواز بپردازد و همچنین تجهیزات مختلف را با خود حمل کند.

بنا به اعلام مقامات اسرائیلی، این پهپاد قرار است به طور عمده در واحدهای دفاع مرزی یونان مورد استفاده قرار گیرد.

وزارت دفاع اسرائیل گفته است که این قرارداد، به دلیل شرایط ویژه کنونی و شیوع بیماری کووید ۱۹، به صورت الکترونیکی امضا شده است.

تولید و فروش پهپادها بخشی از صادرات صنایع نظامی اسرائیل را تشکیل می‌دهد و نمونه‌هایی از آن‌ها پیشتر به کشورهای اروپایی از جمله آلمان و سوئیس صادر شده‌اند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پهپادهای ساخت اسرائیل مرزهای اروپا را می‌پایند

آلمان از اسرائیل پهپاد تجسسی می‌خرد

از گردان اسرائیلی «نتزاه یهودا» چه می‌دانیم؟ چرا آمریکا به دنبال تحریم آن است؟