دو مأمور پلیس فرانسه به دلیل توهین نژادپرستانه تعلیق شدند

دو مأمور پلیس فرانسه به دلیل توهین نژادپرستانه تعلیق شدند
Copyright شبکه‌های اجتماعی
Copyright شبکه‌های اجتماعی
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یکی از مأموران در حال بازگشت به خودرو پلیس به همکارش می‌گوید: «یک عرب مثل این شنا بلد نیست که.»

آگهی

دو مأمور پلیس فرانسه که در جریان بازداشت یک فرد متهم به دزدی در یکی از مناطق محروم حومه پاریس با الفاظ نژادپرستانه به او توهین کرده بودند، موقتا از کار تعلیق شدند.

دیدیه لالمان، رئیس اداره پلیس پاریس با اعلام این خبر گفت که کریستف کاستنر، وزیر کشور فرانسه از او خواسته است دو مأموری را که در یک ویدئوی همرسان شده در توییتر در حال مسخره کردن و بدرفتاری با فردی دیده شده بودند، تعلیق کند.

جریان رفتار این مأموران در ویدئویی که در فضای مجازی پخش شد در فرانسه جنجال بر پا کرد. آنها حوالی ساعت ۲ صبح یکشنبه در محله سِن ‌سّن‌دنی در شمال غربی پاریس حال تعقیب جوانی بودند که گفته می‌شد از یک کارگاه ساختمانی دزدی کرده بود. مظنون برای فرار از دست پلیس خود را به درون رودخانه انداخت، اما مأموران او را از آب بیرون آورده و بازداشت کردند.

در ویدئویی که از این صحنه منتشر شده، یکی از مأموران در حال بازگشت به خودرو پلیس به همکارش می‌گوید: «یک عرب مثل این شنا بلد نیست که.» او در جمله خود از واژه فرانسوی «بیکو» استفاده کرد که لفظی تحقیرآمیز و نژادپرستانه برای نامیدن افراد اعراب شمال آفریقاست. فرد مظنون جوان مصری‌تبار است که هم اکنون در بازداشت است.

مأمور دیگری در همان صحنه به همکارش می‌گوید: «بهتر بود وزنه به پایش می‌بستی تا غرق شود.»

اپلیکیشن یورونیوز را از پل استور دانلود کنید

پس از آن در ویدئو صدای خنده و از طرفی هم صدای ضربه زدن و فریاد یک نفر درون خودرو پلیس به گوش می‌رسد که احتمالا همان متهم بازداشت شده است.

طاها بوحفص، خبرنگاری که در صحنه حضورداشت، از تمام این صحنه‌ها مخفیانه فیلم گرفته و در توییتر منتشر کرد.

وزیر کشور فرانسه پس از جنجالی شدن ماجرا در واکنش به این رویداد در توییتر نوشت که «هیچ دلیلی برای نژادپرستی» در میان مأموران پلیس وجود ندارد.

سن سن‌دنی چسبیده به پاریس، فقیرترین شهر فرانسه است. این شهر کوچک هفته گذشته صحنه برخورد خشن مأموران پلیس با جوانانی بود که مقررات قرنطینه را رعایت نکرده و از خانه بیرون آمده بودند، خشونت‌هایی که چند شب پی‌درپی ادامه یافت. بسیاری در فرانسه پلیس را به برخورد تبعیض‌آمیز با ناقضان مقررات قرنطینه در محله‌های فقرنشین متهم می‌کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فرانسه؛ بازداشت یک باند دزدان ایرانی که خود را پلیس جا می‌زدند

توهین‌های نژادپرستانه تماشاگران رئیس فدراسیون فوتبال بلغارستان را به زیر کشید

قوانین عجیب فرانسه؛ از ممنوعیت برهنگی در خانه تا مخالفت والدین با ازدواج فرزندان