کمبود بنزین در ونزوئلا؛ ایران با هواپیمایی ماهان به کمک دولت مادورو می‌رود

کمبود بنزین در ونزوئلا؛ ایران با هواپیمایی ماهان به کمک دولت مادورو می‌رود
Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان در حالی در فرودگاهی در شمال غربی ونزوئلا بر زمین می‌نشینند که دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا به دلیل شیوع بیماری همه‌گیر «کووید ۱۹» محدودیت‌های گسترده‌ای برای انجام پروازها به اجرا گذاشته است.

آگهی

دولت ونزوئلا همزمان با افزایش فشارهای آمریکا بر این کشور از ایران برای تولید بنزین درخواست کمک کرده است.

یک فروند هواپیمای شرکت هواپیمایی ماهان روز پنجشنبه مواد شیمیایی مورد نیاز برای تولید بنزین را از ایران به ونزوئلا منتقل کرد. به گفته دو منبع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود این دومین پروازی بود که هواپیمایی ماهان در همین راستا به ونزوئلا انجام داد.

بنا به اعلام یکی از این دو منبع آگاه قرار است طی روزهای آینده ۱۴ پرواز دیگر از ایران به ونزوئلا انجام شود. ایران قصد دارد شماری از متخصصان خود را نیز با این پروازها به ونزوئلا اعزام کند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

AP

ونزوئلا که دارای بزرگترین ذخیره نفت در جهان است به دلیل تحریک های آمریکا برای تولید بنزین با مشکل روبرو شده است. رانندگان خودروها در ونزوئلا طی هفته های گذشته برای دریافت بنزین روزها در صف پمپ بنزین ها انتظار کشیدند. این در حالی است که ونزوئلا به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا قرنطینه سراسری را به اجرا گذاشته است.

معضل کمبود بنزین اکنون پمپ بنزین های کاراکاس، پایتخت ونزوئلا را نیز تحت تاثیر قرار داده است. کاراکاس تاکنون با وجود کمبود بنزین در دیگر مناطق ونزوئلا با این مشکل روبرو نشده بود.

پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان در حالی در فرودگاهی در ایالت فالکون در شمال غربی ونزوئلا بر زمین می نشینند که دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا به دلیل شیوع بیماری همه گیر «کووید ۱۹» محدودیت های گسترده ای برای انجام پروازها به اجرا گذاشته است.

دونالد ترامپ، رئيس جمهوری ایالات متحده علیه ونزوئلا نیز مانند ایران تحریم های سنگینی وضع کرده است. واشنگتن خوان گوایدو، رهبر مخالفان دولت ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهوری این کشور به رسمیت می شناسد.

وزات ارتباطات ونزوئلا تاکنون به گزارش های منتشر شده از کمک ایران به این کشور برای تولید بنزین واکنشی نشان نداده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کاراکاس به سازمان ملل؛ نسبت به مزاحمت نظامی آمریکا برای نفتکش‌های ایران هشدار می‌دهیم

آمریکا در حمایت از اپوزیسیون دولت مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند

مادورو در واکنش به انتقال هواپیمای ونزوئلا به آمریکا: راهزن دیوانه هواپیمای ما را دزدید