ماسک و تست رایگان؛ تدبیر شهردار پاریس برای پایان قرنطنیه در پایتخت فرانسه

ماسک و تست رایگان؛ تدبیر شهردار پاریس برای پایان قرنطنیه در پایتخت فرانسه
Copyright شهر پاریس در روزهای قرنطینه
نگارش از نیما قدکپور
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کمتر از بیست و دوز دیگر پاریس، پایتخت فرانسه مثل بسیاری ازشهرهای این کشور از قرنطینه خارج می شود. شهردار پاریس یکشنبه درباره تدابیر مبارزه با ویروس کرونا به تامین ماسک برای میلیون ها شهروند، انجام تست کرونا و اهدای ژل ضدعفونی رایگان و افزایش ظرفیت اتوبوس های شهر اشاره کرد.

آگهی

پاریس مثل دیگر شهرهای فرانسه قراراست از یازدهم ماه مه از قرنطینه کامل خارج شود. مهم‌ترین شرط خروج از قرنطینه ماسک زدن اجباری تمام شهروندان عنوان شده است.

تامین ماسک برای بیش ازدومیلیون پاریسی

آن ایدالگو، شهردار پاریس یکشنبه اعلام کرد که دست کم تا پایان ماه جاری میلادی ۵۰۰ هزار ماسک در اختیار شهروندان پایتخت قرار می گیرد. شهردار سوسیالیست قول داده است که تا پیش از پایان تاریخ قرنطینه، یازدهم ماه مه( بیست و دو روز دیگر) بیش از دو میلیون ماسک در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

شهر پاریس بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار مقیم ثابت دارد که به دلیل اینکه ساکنان حومه‌های پاریس برای کار و توریستها برای گردشگری به شهر می آیند، جمعیت شهر متغیراست و می تواند به هشت تا نه میلیون نفر هم برسد. پاریس مقصد اول توریستی جهان در سال گذشته میلادی بوده است.

البته به دلیل بسته بودن مرزهای شنگن، هم چنان ورود گردشگران غیراروپایی به فرانسه ممکن نخواهدبود. به گفته شهردار پاریس تامین ماسک‌های مورد استفاده شهروندان حداقل سه میلیون یورو برای پایتخت هزینه دربرخواهدداشت. تامین ماسک برای پاریسی که در هر کیلومتر مربع آن بطور رسمی ۲۰ هزار نفر زندگی می کنند کار آسانی نخواهدبود.

آن ایدالگو یکشنبه ازتمام پاریسی‌ها خواست شخصا نشان دهند که می توانند با احترام به اصول پیشگیری از «جمله فاصله گذاریهای اجتماعی» ویروس را شکست دهند.

تست رایگان کرونا برای همه شهروندان

یکی دیگر از موارد پایان قرنطینه گام به گام توریستی‌ترین شهرجهان، بی‌تردید انجام تست کرونا از تمامی شهروندان است. اما تنها تست کرونا از دو میلیون و دویست هزار نفر جمعیت شهر کفاف نمی کند و باید تمام کسانی که روزانه در شهر کار می کنند هم مورد آزمایش قرارگیرند. آن ایدالگو، اعلام کردکه مکان‌های متعددی درسطح شهرتاسیس می شوند تا بصورت رایگان انجام تست را انجام دهند. از جمله « اتل دودیو» بیمارستانی که جنب کلیسای نوتردام قراردارد. در مناطق مختلف پاریس بیست گانه، بیمارستان‌های، ازجمله رچچیلد در منطقه دهم، در اختیار تست گرفتن از شهروندان خواهند بود. تست‌ها لزومی خونی نیستند و تنها با آزمایش مخاط بینی انجام می شوند.

توزیع ژل ضدعفونی رایگان و افزایش ظرفیت حمل و نقل عمومی

امانوئول گرگوار، معاون شهردار پاریس هم اعلام کرد که به جز ماسک، ژل‌های ضدعفونی روزانه در مناطق مختلف شهر توزیع می شود. این ژل‌ها بصورت رایگان در اختیار پاریسی‌ها قرار می گیرند.

معاون شهردار پاریس هم چنین برای پیشگیری حداکثری از شهروندان خواست تا برای رفت و آمدهای روزانه از خودروهای شخصی و یا دوچرخه‌های عمومی و یا خصوصی استفاده کنند. وی تاکید کرد که در وسائل حمل و نقل عمومی از جمله در مترو و اتوبوس ها، بی‌تردید اصول فاصله گذاری‌های اجتماعی رعایت خواهند شد. برای حفظ چنین اصولی، شهرداری پاریس قصددارد ظرفیت اتوبوس‌های شهری را یک چهارم افزایش دهد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افزایش پنجاه درصدی سرقت از فروشگاه ها در پاریس؛ داروخانه اولویت سارقان

دومین شب درگیری پلیس با جوانان حاشیه نشین پاریس

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت