شیوع کرونا و تلاش یونیسف برای اختصاص ۹۰ میلیون دلار به کودکان خاورمیانه

شیوع کرونا و تلاش یونیسف برای اختصاص ۹۰ میلیون دلار به کودکان خاورمیانه
Copyright AP Photo/Hani Mohammed
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بر اساس بیانیه یونیسف بیش از ۲۵ میلیون کودک در خاورمیانه و شمال آفریقا بشدت نیازمند کمک هستند، و شمار قابل توجهی از آنها نیز کودکان پناهنده و آواره محسوب می‌شوند.

آگهی

آژانس کودکان سازمان ملل (یونیسف) روز دوشنبه خواستار تامین بودجه‌ای ۹۲ میلیون دلاری برای کمک به کودکان خاورمیانه و شمال آفریقا شد. این آژانس تاکید کرد که این بودجه باید صرف مبارزه با کرونا و پیامدهای آن در مناطق فقیرنشین شود.

تد چایبان، مدیر کمک‌های اضطراری یونیسف برای خاورمیانه و شمال آفریقا گفت: «این مناطق به دلیل درگیری‌ها و جنگ‌ها دارای بیشترین شمار کودکان نیازمند در جهان است...ترکیبی از نبود خدمات اولیه کافی، سال‌ها درگیری، فقر، محرومیت و اکنون شیوع کرونا بیشترین ضربه را به کودکان وارد و زندگی سخت آنها را غیرقابل تحمل کرده است.»

بر اساس بیانیه یونیسف بیش از ۲۵ میلیون کودک در این مناطق بشدت نیازمند هستند، و شمار قابل توجهی از آنها نیز کودکان پناهنده و آواره محسوب می‌شوند.

بسیاری از این کودکان به دلیل درگیری‌های مسلحانه در عراق، لیبی، سرزمین‌های فلسطین، سودان، سوریه و یمن زیر حمله هستند و اثرات ویرانگر اعمال محدودیتهای قرنطینه (با هدف جلوگیری از شیوع کرونا) بر مشاغل و بازار کسب و کار نیز باعث شده است حدود ۸ میلیون نفر دیگر به جمع فقرای این منطقه افزوده شوند.

یونیسف همچنین تاکید دارد که در پی شیوع کرونا حدود ۱۱۰ میلیون کودک مجبور به ماندن در خانه‌ها شده‌اند و نیاز به تدابیری برای آموزش از راه دور دارند.

این نهاد وابسته به سازمان ملل می‌گوید که گفتگو با وزارتخانه‌های آموزش در سراسر این مناطق را آغاز کرده است تا امکان اجرای برنامه‌های آموزشی از مسیر رادیو و تلویزیون یا برنامه‌های آنلاین با هدف تداوم یادگیری فراهم شود.

یونیسف می‌افزاید در تلاش است تا جزواتی آموزشی را نیز برای «جوامع آسیب‌پذیر» فراهم کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یونیسف: کووید ۱۹ می‌تواند ظرف شش ماه روزانه جان ۶ هزار کودک را بگیرد

توافق جدید جمهوریخواهان و دموکرات‌های آمریکا برای افزایش کمک به بخش‌های اقتصادی

امپراتوری سریال‌های تلویزیونی ترکیه از عربستان تا شیلی